Начало Сфера Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
9120
Икономика

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от "Мениджър".Събитието се провежда в столичния Интер Експо Център.

| 05 Декември 2024, 14:14 ч.
Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
Снимка © Камелия Цветанова / БТА

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от "Мениджър". Събитието се провежда в столичния Интер Експо Център. 

Според Петров все още има какво да се подобри по отношение на пътната и жп инфраструктура, както и тази на морските пристанища. 

България географски стои добре, а за да се извършват комбинирани превози по суша, въздух и вода са нужни три неща - регулаторна рамка, инфраструктура и логистичните компании. По отношение на регулаторната рамка България не е по-различна от останалите страни в Европейския съюз, каза той. 

По думите му обаче са нужни подобрения по отношение на администрацията. Тя трябва да придобие убеждението, че е на страната на бизнеса, защото един път е администрация, но от друга е потребител на услугите. Това е дълъг процес и все още като държавни структури имаме върху какво да работим, отбеляза заместник-министърът. 

Той акцентира върху това, че по отношение на инфраструктурата България изостава, а без нея не може да се извърши логистична услуга. В това отношение имаме какво да направим, отбеляза Петров и посочи като пример необходимостта от подобряване на жп линиите от морските пристанища във Варна и Бургас до София като основен логистичен център. 

Геополитиката в момента изведе на преден план необходимостта от коридор през Черно море до Средна Азия. България е на западния бряг на Черно море заедно с Румъния, като тяхното пристанище в Констанца е запълнено на 100 процента, а българските пристанища имат потенциал за развитие, особено това във Варна. Пристанището в Бургас доста се разви в последните години, но Варна инфраструктурно изостава и трябва да ускорим развитието му, така че да не бъдем заобиколени, докато разсъждаваме какво да направим, посочи той.  

Според Васил Лясков, изпълнителен директор, "ПИМК Холдинг", все още превозвачите имат затруднения по отношение на инфраструктурата, както и с ограниченията, свързани с нечленството на България в Шенгенското пространство по суша. 

Това лято в някои случаи камионите чакаха по 36 часа на Видин, за да преминат в Румъния, а пеша разстоянието щеше да бъде изминато горе-долу за същото време. Приемането ни Шенген по суша ще е голям успех, икономическите ползи ще са много големи, каза той. 

Според Николай Рашков, представител на Съюза на международните превозвачи в Брюксел и член на Експертната група за транспорт към Европейската комисия, присъединяването на България към сухопътния Шенген ще е глътка въздух за транспортния сектор. 

По думите му загубите за българската икономика от това, че България не е в сухопътния Шенген, за една година са над един милиард лева. 

Тодор Иванджиков, основател и управител, "Асоциация на българската авиационна индустрия", посочи по време на форума, че в България все още няма карго летища. Според него тези в Пловдив и Горна Оряховица са с потенциал да се превърнат в такива заради добрите им връзки с жп транспорта и магистралите.  

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Домакинствата в Омуртаг имат вода по 16 часа дневно, след като бе възстановено електрозахранването на помпена станция "Кънино"
Домакинствата в Омуртаг имат течаща вода по 16 часа дневно, след възстановяване електрозахранването на помпена станция (ПС) „Кънино“. За това информират от Гражданското ...
Участници в протест заради проблемите с водоснабдяването в Плевен отново блокираха за кратко пътя Русе – София край село Ясен
Участници в протеста заради проблемите с водоснабдяването в Плевен отново блокираха за кратко пътя Русе – София край с. Ясен. Това се случва за шеста поредна седмица. Автошес ...
Новият сняг и вятърът създават опасност от лавини извън обработените писти, предупредиха от "Витоша Ски"
Във връзка с отварянето на високата част на планината, молим да имате предвид, че поради новия сняг и вятър в преходните дни, опасността от лавини извън обработените писти е много ...
Община Куклен обяви конкурс за "Най-добро домашно вино - реколта 2024"
По случай наближаването на българския празник Трифон Зарезан, община Куклен обяви начало на тазгодишния конкурс за "Най-добро домашно вино - реколта 2024". Това беше съобщено на оф ...
Районният съд в Дупница е наложил през 2024 г. наказания на 87 водачи, шофирали след употреба на алкохол или на наркотици
Районният съд в Дупница е наложил през 2024 г. наказания на 87 шофьори по наказателни дела от общ характер с предмет шофиране в пияно състояние или след употреба на наркотични веще ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Според министър Петър Димитров е необходим единен орган за управлението на водите за решаване на проблема с безводието
Необходим е единен орган за управлението на водите, за да се решат проблемите с безводието. Това смята служебният министър на околната среда и водите Петър Димитров, който коментир ...
В момента е много по-правилно да има правителство, избрано от Народното събрание, смята Наталия Киселова
В момента е много по-правилно България да има правителство, избрано от Народното събрание, а не да продължим с цикъла от избори и служебни правителства. Това каза в предаването &bd ...
До 13 сантиметра стигна снежната покривка в Хасково, няма затворени и с ограничения пътища в региона
До 13 сантиметра достигна снежната покривка в Хасково към 16:30 часа следобед, като валежът е 13,5 - 14 литра на квадратен метър, съобщиха от местната хидрометереологична обсерват ...
Домакинствата в Омуртаг имат вода по 16 часа дневно, след като бе възстановено електрозахранването на помпена станция "Кънино"
Домакинствата в Омуртаг имат течаща вода по 16 часа дневно, след възстановяване електрозахранването на помпена станция (ПС) „Кънино“. За това информират от Гражданското ...
От утре се приемат заявления на търговци за участие в празничния базар по повод Международния фестивал "Сурва" в Перник
От утре до сряда, 15 януари, се приемат заявления от страна на търговци за участие в празничния базар по повод Международния фестивал на маскарадните игри „Сурва“, съоб ...
Тикер в 01:11 ч.
Необходим е единен орган за управлението на водите, за да се решат проблемите с ...
Начало Сфера
9120
Икономика

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от "Мениджър".Събитието се провежда в столичния Интер Експо Център.

| 05 Декември 2024, 14:14 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
Снимка © Камелия Цветанова / БТА

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от "Мениджър". Събитието се провежда в столичния Интер Експо Център. 

Според Петров все още има какво да се подобри по отношение на пътната и жп инфраструктура, както и тази на морските пристанища. 

България географски стои добре, а за да се извършват комбинирани превози по суша, въздух и вода са нужни три неща - регулаторна рамка, инфраструктура и логистичните компании. По отношение на регулаторната рамка България не е по-различна от останалите страни в Европейския съюз, каза той. 

По думите му обаче са нужни подобрения по отношение на администрацията. Тя трябва да придобие убеждението, че е на страната на бизнеса, защото един път е администрация, но от друга е потребител на услугите. Това е дълъг процес и все още като държавни структури имаме върху какво да работим, отбеляза заместник-министърът. 

Той акцентира върху това, че по отношение на инфраструктурата България изостава, а без нея не може да се извърши логистична услуга. В това отношение имаме какво да направим, отбеляза Петров и посочи като пример необходимостта от подобряване на жп линиите от морските пристанища във Варна и Бургас до София като основен логистичен център. 

Геополитиката в момента изведе на преден план необходимостта от коридор през Черно море до Средна Азия. България е на западния бряг на Черно море заедно с Румъния, като тяхното пристанище в Констанца е запълнено на 100 процента, а българските пристанища имат потенциал за развитие, особено това във Варна. Пристанището в Бургас доста се разви в последните години, но Варна инфраструктурно изостава и трябва да ускорим развитието му, така че да не бъдем заобиколени, докато разсъждаваме какво да направим, посочи той.  

Според Васил Лясков, изпълнителен директор, "ПИМК Холдинг", все още превозвачите имат затруднения по отношение на инфраструктурата, както и с ограниченията, свързани с нечленството на България в Шенгенското пространство по суша. 

Това лято в някои случаи камионите чакаха по 36 часа на Видин, за да преминат в Румъния, а пеша разстоянието щеше да бъде изминато горе-долу за същото време. Приемането ни Шенген по суша ще е голям успех, икономическите ползи ще са много големи, каза той. 

Според Николай Рашков, представител на Съюза на международните превозвачи в Брюксел и член на Експертната група за транспорт към Европейската комисия, присъединяването на България към сухопътния Шенген ще е глътка въздух за транспортния сектор. 

По думите му загубите за българската икономика от това, че България не е в сухопътния Шенген, за една година са над един милиард лева. 

Тодор Иванджиков, основател и управител, "Асоциация на българската авиационна индустрия", посочи по време на форума, че в България все още няма карго летища. Според него тези в Пловдив и Горна Оряховица са с потенциал да се превърнат в такива заради добрите им връзки с жп транспорта и магистралите.  

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Домакинствата в Омуртаг имат вода по 16 часа дневно, след като бе възстановено електрозахранването на помпена станция "Кънино"
Участници в протест заради проблемите с водоснабдяването в Плевен отново блокираха за кратко пътя Русе – София край село Ясен
Новият сняг и вятърът създават опасност от лавини извън обработените писти, предупредиха от "Витоша Ски"
Община Куклен обяви конкурс за "Най-добро домашно вино - реколта 2024"
Районният съд в Дупница е наложил през 2024 г. наказания на 87 водачи, шофирали след употреба на алкохол или на наркотици
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Януари
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Контекст
Според министър Петър Димитров е необходим единен орган за управлението на водите за решаване на проблема с безводието
Основна линия
В момента е много по-правилно да има правителство, избрано от Народното събрание, смята Наталия Киселова
Сфера
До 13 сантиметра стигна снежната покривка в Хасково, няма затворени и с ограничения пътища в региона
На преден план
Домакинствата в Омуртаг имат вода по 16 часа дневно, след като бе възстановено електрозахранването на помпена станция "Кънино"
Контекст
От утре се приемат заявления на търговци за участие в празничния базар по повод Международния фестивал "Сурва" в Перник
Местен фокус
Националният съвет на БСП даде мандат за подписване на споразумение за управление и одобри кандидати за министри
На преден план
Участници в протест заради проблемите с водоснабдяването в Плевен отново блокираха за кратко пътя Русе – София край село Ясен
Сфера
Тридесет и пет машини са почиствали републиканската пътна мрежа и участъка от магистрала "Хемус" на територията на област Шумен
Контекст
За ден полицията установи шестима шофьори под въздействието на наркотици, а 22 да са употребили алкохол
На преден план
Новият сняг и вятърът създават опасност от лавини извън обработените писти, предупредиха от "Витоша Ски"
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.