Начало На преден план Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите
10342
България

Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите

Пълноправното членство на България в Шенген би могло да разреши основни проблеми в транспортния сектор.Това каза в интервю изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) Димитър Димитров.

| 02 Януари 2025, 14:54 ч.
Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите
Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите
Снимка © БТА

Пълноправното членство на България в Шенген би могло да разреши основни проблеми в транспортния сектор. Това каза в интервю изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) Димитър Димитров.

Според Димитров отпадането на граничните проверки би могло да повиши интереса към България като износител, но от друга страна има и други фактори, които се нуждаят от подобрение. „Правили сме изчисления с колегите, според които автомобилните превозвачи, които чакаха на границата с Румъния, за една година губят около 300 млн. евро. Тези пари, по един или друг начин, биват прехвърлени на крайните потребители посредством цената на превоза“, каза още той.

Престоят на границата ни с Румъния е стигал до 10-15 часа средногодишно, обясни още Димитров. Това се дължи на фактори като трафик, засиления граничен контрол и проблемите с инфраструктурата. Според него очакванията обаче са не само преминаването на товарите да се случва по-бързо и лесно, но и целият транспортен сектор да стане по-привлекателен за бъдещи служители. 

„Специално за превозите в цяла Европа липсват стотици хиляди водачи, голяма част от нашите шофьори отказват да работят по релация към България и към Турция точно заради чакането по опашки на границите“, заяви Димитров. „Вече, при преминаване към Румъния, това ще става за няколко минути, дори няма да има опашки на теория. До момента очакванията ни се оправдават“, каза още той.

Според изпълнителния директор на камарата на автомобилните превозвачи в България страната ни трябва максимално да се възползва от преимуществата на Шенгенското пространство. Според Димитров транспортният сектор у нас е вече развит на добро равнище, но при новите условия е възможно да привлечем по-висок интерес от чуждестранни инвеститори.

„Като държава ние изнасяме транспортна услуга. Извършваме много превози от Турция до Европа, както и много превози вътре в самия Европейски съюз“, обясни Димитър Димитров. „ По този начин може да станем по-атрактивни и да привлечем външни инвестиции за създаване на фабрики, заводи и производства“, допълни още той.

По думите на Димитров, влизането в Шенген не само ще бъде от полза за превозвачите, но повдига и въпроса за качеството на инфраструктурата у нас. Той заяви още и че пътищата ни все още не са готови за тежкия трафик, особено в района на граничен пункт "Капитан Андреево", който е от решаващо значение за търговията ни с Близкия и Далечен Изток.

"Трябва да си признаем два минуса, по преодоляването на които българската държава трябва да започне да работи. Шенген би създал предпоставка за увеличаване на транзитния трафик през България. Това е направлението Гърция – България – Румъния и към цяла Европа. Пристанищата на Гърция вероятно ще започнат да работят в по-големи обеми товари. Инфраструктурно като държава не ме сме готови. В момента камионите обикалят около 150-200 км, заради затворения път между Ботевград и Мездра. Състоянието на инфраструктурата категорично не е на желаното от всички български граждани ниво. Българската държава трябва да положи много усилия такива ключови трасета да бъдат отремонтирани и пуснати в движение. 

Второто направление е свързано с това, че не трябва да забравяме, че сме съседи с една от големите икономики, дори и на световно ниво – Турция. Изключително много превозвачи транзитират през България именно по това направление. Турция е вратата към Близкия и Далечния Изток. Пунктовете „Капитан Андреево“ и „Лесово“ в момента са изключително натоварени и ще стават още по-натоварени. През годината не един или два пъти изчакването, за да влезеш в България, достига пет денонощия. Тези пунктове трябва да бъдат преструктурирани, разширени, а дори трябва да се мисли и за изграждането на нови пунктове. Знаем, че по отношение на „Капитан Андреево“ има някакви проекти за разширяване, надяваме се в много кратки срокове те да се реализират", обясни Димитър Димитров.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Създаване на преброителни центрове и комисии предлагат от "Продължаваме промяната - Демократична България" с промени в Изборния кодекс
Преброителни центрове и сформиране на преброителни комисии, отговарящи за преброителни участъци, както и установяване на гласовете, подадени с бюлетини от машина чрез разпечатване ...
Пунктовете за издаване на безплатни карти за градския транспорт във Варна ще са с удължено работно време до 10 януари
Пунктовете за издаване на безплатни карти за градския транспорт във Варна ще са с удължено работно време до 10 януари включително, съобщиха от Общината в крайморския град. Оттам ут ...
Николай Петров спаси за втори път богоявленския кръст в Николаево
Николай Петров спаси за втори път богоявленския кръст в Николаево, съобщиха от местната администрация. Разпятието беше хвърлено от отец Орлин във водите на река Радова, а в надпре ...
Финансовият сектор у нас е скептичен за финансирането на зеления преход чрез нови инструменти, сочи анкета на финансовото министерство
Финансовият сектор в България е резервиран към идеята за активно включване във финансирането на зеления преход, включително чрез създаването на иновативни инструменти за зелени инв ...
За десети път Васил Марински хвана богоявленския кръст в смолянския квартал "Устово"
На Йордановден по традиция стотици жители на Смолян се събраха на моста на река Бяла в квартал "Устово". Младежите от Сдружение "Родопски хайдути" поведоха литийното шествие с порт ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Нова система за обработка на 2400 багажа на час ще монтира летище София
Новото оборудване за обработка на багаж вече е доставено на летище София, съобщиха на своята фейсбук страница от столичния аеропорт.  Седем камиона със системата за обработка ...
Ограничава се движението по част от пътя Пещера – Пловдив заради ремонт, въвеждат се обходни маршрути в района на Стамболийски
От утре, 7 януари, продължава ремонтът на път III-375 Пещера – Пловдив в област Пловдив, в близо 3,4-километровия участък между селата Йоаким Груево и Кадиево, съобщиха от пр ...
Катастрофа с двама пострадали е станала на пътя Самоков – комплекс „Мальовица“
Към 16:00 часа по пътя Самоков – курортен комплекс (к.к) „Мальовица“ край разклона за село Мала църква е станала катастрофа между джип и лек автомобил „Голф ...
Варианти за приспадане на разходите на одобрените за саниране 15 жилищни сгради в Свищов са обсъдени на среща, организирана от Общината
Община Свищов организира среща с всички управители на Сдруженията на собствениците, подали заявления по процедурата „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сг ...
Доволни сме от ефективното наказание на ВАС за причинилия катастрофата със загинала и тежко пострадала жена в Шумен, каза адвокат Николай Димитров
Доволни сме от постановеното от Варненския апелативен съд (ВАС) ефективно наказание за Жечко Кюркчиев, подсъдим за причинено тежко пътнотранспортно произшествие във вечерните часов ...
Тикер в 22:40 ч.
Новото оборудване за обработка на багаж вече е доставено на летище София, съобщи ...
Начало На преден план
10342
България

Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите

Пълноправното членство на България в Шенген би могло да разреши основни проблеми в транспортния сектор.Това каза в интервю изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) Димитър Димитров.

| 02 Януари 2025, 14:54 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите
Пълноправното ни членство в Шенген може да разреши основни проблеми в транспортния сектор, смята Димитър Димитров от Камарата на превозвачите
Снимка © БТА

Пълноправното членство на България в Шенген би могло да разреши основни проблеми в транспортния сектор. Това каза в интервю изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) Димитър Димитров.

Според Димитров отпадането на граничните проверки би могло да повиши интереса към България като износител, но от друга страна има и други фактори, които се нуждаят от подобрение. „Правили сме изчисления с колегите, според които автомобилните превозвачи, които чакаха на границата с Румъния, за една година губят около 300 млн. евро. Тези пари, по един или друг начин, биват прехвърлени на крайните потребители посредством цената на превоза“, каза още той.

Престоят на границата ни с Румъния е стигал до 10-15 часа средногодишно, обясни още Димитров. Това се дължи на фактори като трафик, засиления граничен контрол и проблемите с инфраструктурата. Според него очакванията обаче са не само преминаването на товарите да се случва по-бързо и лесно, но и целият транспортен сектор да стане по-привлекателен за бъдещи служители. 

„Специално за превозите в цяла Европа липсват стотици хиляди водачи, голяма част от нашите шофьори отказват да работят по релация към България и към Турция точно заради чакането по опашки на границите“, заяви Димитров. „Вече, при преминаване към Румъния, това ще става за няколко минути, дори няма да има опашки на теория. До момента очакванията ни се оправдават“, каза още той.

Според изпълнителния директор на камарата на автомобилните превозвачи в България страната ни трябва максимално да се възползва от преимуществата на Шенгенското пространство. Според Димитров транспортният сектор у нас е вече развит на добро равнище, но при новите условия е възможно да привлечем по-висок интерес от чуждестранни инвеститори.

„Като държава ние изнасяме транспортна услуга. Извършваме много превози от Турция до Европа, както и много превози вътре в самия Европейски съюз“, обясни Димитър Димитров. „ По този начин може да станем по-атрактивни и да привлечем външни инвестиции за създаване на фабрики, заводи и производства“, допълни още той.

По думите на Димитров, влизането в Шенген не само ще бъде от полза за превозвачите, но повдига и въпроса за качеството на инфраструктурата у нас. Той заяви още и че пътищата ни все още не са готови за тежкия трафик, особено в района на граничен пункт "Капитан Андреево", който е от решаващо значение за търговията ни с Близкия и Далечен Изток.

"Трябва да си признаем два минуса, по преодоляването на които българската държава трябва да започне да работи. Шенген би създал предпоставка за увеличаване на транзитния трафик през България. Това е направлението Гърция – България – Румъния и към цяла Европа. Пристанищата на Гърция вероятно ще започнат да работят в по-големи обеми товари. Инфраструктурно като държава не ме сме готови. В момента камионите обикалят около 150-200 км, заради затворения път между Ботевград и Мездра. Състоянието на инфраструктурата категорично не е на желаното от всички български граждани ниво. Българската държава трябва да положи много усилия такива ключови трасета да бъдат отремонтирани и пуснати в движение. 

Второто направление е свързано с това, че не трябва да забравяме, че сме съседи с една от големите икономики, дори и на световно ниво – Турция. Изключително много превозвачи транзитират през България именно по това направление. Турция е вратата към Близкия и Далечния Изток. Пунктовете „Капитан Андреево“ и „Лесово“ в момента са изключително натоварени и ще стават още по-натоварени. През годината не един или два пъти изчакването, за да влезеш в България, достига пет денонощия. Тези пунктове трябва да бъдат преструктурирани, разширени, а дори трябва да се мисли и за изграждането на нови пунктове. Знаем, че по отношение на „Капитан Андреево“ има някакви проекти за разширяване, надяваме се в много кратки срокове те да се реализират", обясни Димитър Димитров.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Създаване на преброителни центрове и комисии предлагат от "Продължаваме промяната - Демократична България" с промени в Изборния кодекс
Пунктовете за издаване на безплатни карти за градския транспорт във Варна ще са с удължено работно време до 10 януари
Николай Петров спаси за втори път богоявленския кръст в Николаево
Финансовият сектор у нас е скептичен за финансирането на зеления преход чрез нови инструменти, сочи анкета на финансовото министерство
За десети път Васил Марински хвана богоявленския кръст в смолянския квартал "Устово"
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Януари
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Основна линия
Нова система за обработка на 2400 багажа на час ще монтира летище София
На преден план
Ограничава се движението по част от пътя Пещера – Пловдив заради ремонт, въвеждат се обходни маршрути в района на Стамболийски
На преден план
Катастрофа с двама пострадали е станала на пътя Самоков – комплекс „Мальовица“
Основна линия
Варианти за приспадане на разходите на одобрените за саниране 15 жилищни сгради в Свищов са обсъдени на среща, организирана от Общината
На преден план
Доволни сме от ефективното наказание на ВАС за причинилия катастрофата със загинала и тежко пострадала жена в Шумен, каза адвокат Николай Димитров
Основна линия
Ръководството на Община Исперих и турски дипломати обсъдиха възможностите за развитие на бизнеса
Местен фокус
Създаване на преброителни центрове и комисии предлагат от "Продължаваме промяната - Демократична България" с промени в Изборния кодекс
Сфера
Апелативният съд във Варна потвърди присъдата от 3 години и 4 месеца „лишаване от свобода“ за Жечко Кюркчиев, подсъдим за тежка катастрофа в Шумен
Контекст
В Перник започва специализирана полицейска операция на територията на квартал „Изток“, съобщи МВР
Местен фокус
Пунктовете за издаване на безплатни карти за градския транспорт във Варна ще са с удължено работно време до 10 януари
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.