Начало В детайли Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
9233
България

Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет

Нощният градски транспорт в София остава.Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание.

| 13 Февруари 2025, 14:36 ч.
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Снимка © Владимир Шоков / БТА

Нощният градски транспорт в София остава. Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание. Темата предизвика дебати в залата, както и множество изказвания от различните политически групи. 

Паметта и делото на Димитър Икономов  – един от хората, които пост

Община Разлог участва в 41-вото издание на международното туристическо бизнес

Над 700 декара сухи треви и храсти са изгорели в Монтанско вчера при шест отд

На локомотиви и на цистерни, превозващи горива, са монтирани датчици за нивот

Община Плевен ще предложи за продажба за втори път на търг жилищния блок, кой

Докладът за промяната и премахването на две линии от нощния градски транспорт в столицата беше върнат за ново обсъждане от кмета на София Васил Терзиев, след като през януари столичните общински съветници гласуваха "за" спирането на две линии от нощния градски транспорт в столицата, а другите две - да се движат само в петък и събота. 

Преди началото на заседанието от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") посочиха, че останалите общински съветници се опитват да изместят отново фокуса на внимание на медиите от две ключови за града промени, като и двете са на транспорта тематика. Андрей Зографски посочи, че десетки хиляди граждани използват нощния градски транспорт като услуга, а коалиционните партньори от ГЕРБ и БСП искат да я премахнат. Нощният транспорт е ключова транспортна услуга за всеки един град, заяви Зографски. По думите му ГЕРБ и БСП искат да направят така, че софиянци да са зависими от таксиметровия бранш. Аргументите им за спиране на две линии от нощния градски транспорт са абсолютно несъстоятелни, добави той. 

Ще предложим генерална промяна в нощния градски транспорт, която да включва общо шест линии, една за летището, както и една трамвайна линия, защото в електротранспорта няма недостиг на водачи, става въпрос за трамвай 5, обясни Зографски. Той обясни, че в Столична община са постъпили над 500 становища от граждани, като по-голямата част от тях е на работещи, на които доходите ще бъдат силно засегнати със спирането на нощния градски транспорт. 

Общинският съветник Симеон Ставрев попита ГЕРБ как е възможно да не подкрепят използването на нощен градски транспорт в София, при положение, че в Бургас, където мнозинството е на ГЕРБ, има седем линии на нощния градския транспорт. Единствената им цел е да докажат, че София не се развива и че се управлява зле, което обаче е изцяло от техните действия, добави той. Ставрев посочи, че жените се чувстват по-спокойно, когато пътуват в светъл градски транспорт с камери през нощта.  

Общинският съветник и вносител на доклада за спирането на две линии от нощния градски транспорт Ваня Григорова посочи, че е видяла протеста пред Столична община и се е опитала да говори с протестиращите, но те не са пожелали се чуят аргументите и фактите. Чухме, че хиляди хора ползват нощния градски транспорт. Не е вярно, заяви Григорова. Нощният транспорт се въвежда след събрана подписка от 35 000 души, от тях 800 общо използват всички линии на градския транспорт на нощ и то в пиковия ден – петък, обясни Григорова. По думите през останалите дни от седмица нощния транспорт не го използват повече от 350 души на нощ.

Установено е рязко повишаване на стойностите на серен диоксид в атмосферния в

Служители на полицейските управления в Горна Оряховица и Павликени разследват

Трудностите пред интеграцията на немалка част от българската общност, която е

Неадекватно е решението за запазването на неефективната част от нощния градски транспорт, затова предложението ми е две от линиите да бъдат спрени, а две да продължат да се движат. Григорова попита защо общинските съветници, които го бранят не попитат шофьорите дали те са съгласни. Шофьорите споделиха на комисия по транспорт, че изпускат линии от умора и задрямват зад волана, заяви Григорова и допълни, че това е тежка експлоатация. 

Иван Кирилов от "БСП за България" посочи, че предложенията на ПП-ДБ-СС за създаване на шест линии в нощния градски транспорт са от некомпетентни хора. "Чухме предложение за използване на трамвайна линия през нощта, явно общинските съветници, които го предлагат не знаят, че през нощта се прави профилактика и рехабилитация на електротранспорта", обясни Кирилов. 

Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера каза пред журналисти, че това поведение на постоянно оплакващите се хора е абсурдно. По думите му общинските съветници се занимават с частни въпроси, а големият проблем e с обществения транспорт и инфраструктурата. „Данните показват, че „Столичен автотранспорт" има да получава 19 млн. лв. от ЦГМ, които не са изплатени. „Столичен електротранспорт" пък има да получава 14 млн. лв., които също не са покрити, а общината не предприема никакви действия. През март е възможно да изпаднем във финансова дупка", заяви Контрера.

По думите му за новото продължение на метрото има претенции на изпълнителите за индексации, съгласно държавната методика, като доклад по темата беше внесен на пожар, а днес разбрахме, че е изтеглен от кмета Терзиев. Няма никаква яснота как се случват нещата. Шефът на „Метрополитен" проф. Братоев беше категоричен, че ако не се намери формула за финансиране, може да се наложи обектите да бъдат замразени, което би струвало доста повече, отколкото да бъдат изплатени индексациите, каза още той. Според Контрера трябва бързо да бъде намерено решение по този казус и да бъде внесено предложение, защото въпросът е ключов за развитието на транспортната мрежа.

След като СОС реши нощният транспорт да остане, общинският съветник Борис Бонев и председател на ПП-ДБ-СС посочи, че противниците на нощния градски транспорт не са успели да съберат мнозинство и за втори път да опитат да го спрат. Той заяви, че над 11 хиляди души са се подписали в защита на нощния транспорт. Бонев каза, че ще бъде създадена работна група към заместник-кмета по транспорт и с представители на всички партии в съвета, ще се занимава с цялостна оптимизация на градския транспорт. По думите му до два месеца се очаква да има първи предложения за подобрения. Според него опитите за спиране на нощния транспорт ще продължат като направи връзка с таксиметровите компании и техния бизнес.

Христо Копаранов от ПП-ДБ-СС припомни, че орязването на нощния градски транспорт бе върнато от кмета Васил Терзиев, а според закона повторното му приемане може да се случи с мнозинство не по-малко от половината от общия брой общински съветници. „Трябваше да има 31 гласа, съответно то не беше повторно прието“, каза той. Общинските съветници от ПП-ДБ-СС посочиха, че срещу нощния транспорт са гласували ГЕРБ, БСП и Карлос Контрера, като отбелязаха обаче, че двама общински съветници от БСП са дали подкрепата си за транспорта.

Кметът на София Васил Терзиев написа във Фейсбук, че след връщането му на доклада общинските съветници са решили да защитят интереса на гражданите, като гласуваха, че не потвърждават спирането му. Терзиев благодари на общинските съветници от ПП-ДБ-СС, които са внесли доклада първоначално и на гражданите, които са го защитили. По думите на Терзиев София отново прави завой към нормален европейски град, който се грижи за нуждите на гражданите. 

Преди началото на днешното заседание пред Столична община се състоя протест срещу спирането на две линии на нощния градски транспорт. Част от хората държаха плакати с надписи „София се нуждае от нощен градски транспорт“, „София не си ляга в 12 часа“, „Имам нужда от безопасен транспорт“, „Ще стъпчете ли над 10 000 мнения“. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
От Враца е единият от четирима делегати, които ще представят България на европейска конференция за младежка работа
Младежкият работник от Младежки център – Враца Никола Живков е единият от четиримата делегати, които ще представят България по време на IV-ата Европейска конференция за младе ...
Бизнесът у нас търси за летния сезон все повече работници от чужбина, показват данни на Бюрото по труда в Бургас
Търсенето и привличането на работници от чужбина за летния сезон се увеличава спрямо търсенето на наша работна ръка. Това каза Татяна Николова, директор на Бюрото по труда в Бурга ...
В Плевенско само едно населено място е с режим на водата
В Област Плевен, поради намалени водни количества, само в едно населено място е въведен режим на водоснабдяването. Това е село Бръшляница, където водата се подава по график, съобщи ...
По главния път за Враца, в отсечка в Мизия, се извършват частични ремонти
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) извършва частични ремонтни дейности на главен път II-15 (Враца - Оряхово). Това съобщиха от Община Мизия на фейсбук страницата си. Дупки се зап ...
Интеграцията на българската общност в лондонския регион обсъдиха вицепрезидентът Илияна Йотова и заместник-кмета Джоан Маккартни
Трудностите пред интеграцията на немалка част от българската общност, която е една от най-големите в лондонския регион, бяха акцент в разговора на вицепрезидента Илияна Йотова и за ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
От Враца е единият от четирима делегати, които ще представят България на европейска конференция за младежка работа
Младежкият работник от Младежки център – Враца Никола Живков е единият от четиримата делегати, които ще представят България по време на IV-ата Европейска конференция за младе ...
След два поредни топли дни първите джанкови дървета цъфнаха в Търговище
Първите джанкови дървета цъфнаха в Търговище. Те се намират в междублоково пространство в централната част на града.  В последните два дни в региона температурите надвишиха из ...
Бизнесът у нас търси за летния сезон все повече работници от чужбина, показват данни на Бюрото по труда в Бургас
Търсенето и привличането на работници от чужбина за летния сезон се увеличава спрямо търсенето на наша работна ръка. Това каза Татяна Николова, директор на Бюрото по труда в Бурга ...
Мотоциклетист пострада при катастрофа в Русе
Мотоциклетист пострада при катастрофа в Русе. Това съобщи регионалният говорител на МВР в крайдунавския град Даниела Малчева.  Сигнал за инцидента е подаден около 9:20 часа та ...
При операция „Солидарност“ по българо-турската граница за месец са проверени 1050 автомобила и 2560 души, съобщиха от „Гранична полиция“
През първия месец от операция „Солидарност“ по българо-турската граница, при която българските гранични полицаи патрулират заедно с колегите си от Австрия, Унгария и Ру ...
Тикер в 13:07 ч.
Младежкият работник от Младежки център – Враца Никола Живков е единият от ...
Начало В детайли
9233
България

Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет

Нощният градски транспорт в София остава.Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание.

| 13 Февруари 2025, 14:36 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Нощният градски транспорт в София остава, реши Столичният общински съвет
Снимка © Владимир Шоков / БТА

Нощният градски транспорт в София остава. Това реши Столичният общински съвет (СОС) на днешното си редовно заседание. Темата предизвика дебати в залата, както и множество изказвания от различните политически групи. 

Докладът за промяната и премахването на две линии от нощния градски транспорт в столицата беше върнат за ново обсъждане от кмета на София Васил Терзиев, след като през януари столичните общински съветници гласуваха "за" спирането на две линии от нощния градски транспорт в столицата, а другите две - да се движат само в петък и събота. 

Преди началото на заседанието от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") посочиха, че останалите общински съветници се опитват да изместят отново фокуса на внимание на медиите от две ключови за града промени, като и двете са на транспорта тематика. Андрей Зографски посочи, че десетки хиляди граждани използват нощния градски транспорт като услуга, а коалиционните партньори от ГЕРБ и БСП искат да я премахнат. Нощният транспорт е ключова транспортна услуга за всеки един град, заяви Зографски. По думите му ГЕРБ и БСП искат да направят така, че софиянци да са зависими от таксиметровия бранш. Аргументите им за спиране на две линии от нощния градски транспорт са абсолютно несъстоятелни, добави той. 

Ще предложим генерална промяна в нощния градски транспорт, която да включва общо шест линии, една за летището, както и една трамвайна линия, защото в електротранспорта няма недостиг на водачи, става въпрос за трамвай 5, обясни Зографски. Той обясни, че в Столична община са постъпили над 500 становища от граждани, като по-голямата част от тях е на работещи, на които доходите ще бъдат силно засегнати със спирането на нощния градски транспорт. 

Общинският съветник Симеон Ставрев попита ГЕРБ как е възможно да не подкрепят използването на нощен градски транспорт в София, при положение, че в Бургас, където мнозинството е на ГЕРБ, има седем линии на нощния градския транспорт. Единствената им цел е да докажат, че София не се развива и че се управлява зле, което обаче е изцяло от техните действия, добави той. Ставрев посочи, че жените се чувстват по-спокойно, когато пътуват в светъл градски транспорт с камери през нощта.  

Общинският съветник и вносител на доклада за спирането на две линии от нощния градски транспорт Ваня Григорова посочи, че е видяла протеста пред Столична община и се е опитала да говори с протестиращите, но те не са пожелали се чуят аргументите и фактите. Чухме, че хиляди хора ползват нощния градски транспорт. Не е вярно, заяви Григорова. Нощният транспорт се въвежда след събрана подписка от 35 000 души, от тях 800 общо използват всички линии на градския транспорт на нощ и то в пиковия ден – петък, обясни Григорова. По думите през останалите дни от седмица нощния транспорт не го използват повече от 350 души на нощ.

Неадекватно е решението за запазването на неефективната част от нощния градски транспорт, затова предложението ми е две от линиите да бъдат спрени, а две да продължат да се движат. Григорова попита защо общинските съветници, които го бранят не попитат шофьорите дали те са съгласни. Шофьорите споделиха на комисия по транспорт, че изпускат линии от умора и задрямват зад волана, заяви Григорова и допълни, че това е тежка експлоатация. 

Иван Кирилов от "БСП за България" посочи, че предложенията на ПП-ДБ-СС за създаване на шест линии в нощния градски транспорт са от некомпетентни хора. "Чухме предложение за използване на трамвайна линия през нощта, явно общинските съветници, които го предлагат не знаят, че през нощта се прави профилактика и рехабилитация на електротранспорта", обясни Кирилов. 

Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера каза пред журналисти, че това поведение на постоянно оплакващите се хора е абсурдно. По думите му общинските съветници се занимават с частни въпроси, а големият проблем e с обществения транспорт и инфраструктурата. „Данните показват, че „Столичен автотранспорт" има да получава 19 млн. лв. от ЦГМ, които не са изплатени. „Столичен електротранспорт" пък има да получава 14 млн. лв., които също не са покрити, а общината не предприема никакви действия. През март е възможно да изпаднем във финансова дупка", заяви Контрера.

По думите му за новото продължение на метрото има претенции на изпълнителите за индексации, съгласно държавната методика, като доклад по темата беше внесен на пожар, а днес разбрахме, че е изтеглен от кмета Терзиев. Няма никаква яснота как се случват нещата. Шефът на „Метрополитен" проф. Братоев беше категоричен, че ако не се намери формула за финансиране, може да се наложи обектите да бъдат замразени, което би струвало доста повече, отколкото да бъдат изплатени индексациите, каза още той. Според Контрера трябва бързо да бъде намерено решение по този казус и да бъде внесено предложение, защото въпросът е ключов за развитието на транспортната мрежа.

След като СОС реши нощният транспорт да остане, общинският съветник Борис Бонев и председател на ПП-ДБ-СС посочи, че противниците на нощния градски транспорт не са успели да съберат мнозинство и за втори път да опитат да го спрат. Той заяви, че над 11 хиляди души са се подписали в защита на нощния транспорт. Бонев каза, че ще бъде създадена работна група към заместник-кмета по транспорт и с представители на всички партии в съвета, ще се занимава с цялостна оптимизация на градския транспорт. По думите му до два месеца се очаква да има първи предложения за подобрения. Според него опитите за спиране на нощния транспорт ще продължат като направи връзка с таксиметровите компании и техния бизнес.

Христо Копаранов от ПП-ДБ-СС припомни, че орязването на нощния градски транспорт бе върнато от кмета Васил Терзиев, а според закона повторното му приемане може да се случи с мнозинство не по-малко от половината от общия брой общински съветници. „Трябваше да има 31 гласа, съответно то не беше повторно прието“, каза той. Общинските съветници от ПП-ДБ-СС посочиха, че срещу нощния транспорт са гласували ГЕРБ, БСП и Карлос Контрера, като отбелязаха обаче, че двама общински съветници от БСП са дали подкрепата си за транспорта.

Кметът на София Васил Терзиев написа във Фейсбук, че след връщането му на доклада общинските съветници са решили да защитят интереса на гражданите, като гласуваха, че не потвърждават спирането му. Терзиев благодари на общинските съветници от ПП-ДБ-СС, които са внесли доклада първоначално и на гражданите, които са го защитили. По думите на Терзиев София отново прави завой към нормален европейски град, който се грижи за нуждите на гражданите. 

Преди началото на днешното заседание пред Столична община се състоя протест срещу спирането на две линии на нощния градски транспорт. Част от хората държаха плакати с надписи „София се нуждае от нощен градски транспорт“, „София не си ляга в 12 часа“, „Имам нужда от безопасен транспорт“, „Ще стъпчете ли над 10 000 мнения“. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
От Враца е единият от четирима делегати, които ще представят България на европейска конференция за младежка работа
Бизнесът у нас търси за летния сезон все повече работници от чужбина, показват данни на Бюрото по труда в Бургас
В Плевенско само едно населено място е с режим на водата
По главния път за Враца, в отсечка в Мизия, се извършват частични ремонти
Интеграцията на българската общност в лондонския регион обсъдиха вицепрезидентът Илияна Йотова и заместник-кмета Джоан Маккартни
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Март
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
В детайли
От Враца е единият от четирима делегати, които ще представят България на европейска конференция за младежка работа
Сфера
След два поредни топли дни първите джанкови дървета цъфнаха в Търговище
В детайли
Бизнесът у нас търси за летния сезон все повече работници от чужбина, показват данни на Бюрото по труда в Бургас
На преден план
Мотоциклетист пострада при катастрофа в Русе
Сфера
При операция „Солидарност“ по българо-турската граница за месец са проверени 1050 автомобила и 2560 души, съобщиха от „Гранична полиция“
Основна линия
Парламентът призова Конституционния съд, ЦИК и "Информационно обслужване" да дадат публичност на всички документи, свързани с оспорването на изборните резултати
В детайли
В Плевенско само едно населено място е с режим на водата
На преден план
Новият си проект за намаляване на агресията чрез похватите на изкуството представи в Кюстендил сдружение "Дебют"
В детайли
По главния път за Враца, в отсечка в Мизия, се извършват частични ремонти
В детайли
Интеграцията на българската общност в лондонския регион обсъдиха вицепрезидентът Илияна Йотова и заместник-кмета Джоан Маккартни
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.