Начало Сфера Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев
4643
България

Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване."Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция.

| 08 Април 2025, 13:35 ч.
Системата за управление на трафика на Столичната община е
Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев
Снимка © Христо Касабов / БТА

Системата за управление на трафика на Столичната община (СО) е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, заяви на брифинг в Столичната община Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет (СОС).

Реверсивно движение в участък от път I-1/E-79 София – Кулата, при връзк

Граждани се събраха пред Съдебната палата в София на протест под наслов "Вън

Без изказване на премиера започна заседанието на Министерския съвет.

К

Община Смолян започна изпълнение на проект за реформиране на Дома за възрастн

Трите лъча протестиращи служители на градския транспорт - тези от площад "Мак

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване. "Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция. По отношение на националната сигурност тази система знае, следи и дава приоритетност на всички автомобили на Националната служба за охрана. Това са автомобилите, които возят държавните мъже и жени – президент, премиер, председател на Народното събрание, както и автомобилите, които водят междуправителствени делегации, поясни Бонев.

Той цитира откъси от доклад, иницииран от заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, в който се идентифицират пропуски в сигурността и неправилни конфигурации в мрежата. В доклада е записано ,че „дирекцията е изправена пред значителен риск от уязвимости и външни заплахи. В момента е невъзможно да се наблюдават, откриват или да се реагира на злонамерени дейности. Липсата на подходящи практики за управление на потребителите допълнително усложнява проблема. Не съществува структуриран подход за създаване, управление или одит на потребителите в цялата мрежа и система", цитира откъси от доклада Борис Бонев. Той поясни, че използвайки т.нар. каскадни VPN мрежи може един потребител да е на компютъра в Центъра за управление на трафика, да е на компютъра си, но чрез VPN неограничен брой други хора, независимо от мястото, могат също да влизат в тази система и да я манипулират. Няма система, която да проследи кой, къде и кога е правил нещо в тази система. Няма синхронизиране на времето при работата на системите, каза Бонев. Повече от две години не са правени обновявания на системата, подчерта общинският съветник. Като се имат предвид тези слабости, дирекцията е силно изложен на вътрешни рискове, при които злонамерени лица със законен достъп могат да извлекат чувствителна информация без да бъдат разкрити, каза Борис Бонев.

Той допусна, че вече може да има инсталирани софтуери за лицево разпознаване на хора и автомобили. Когато това се прави с нерегламентирани действия, без начин да се проследи кой, кога и как го прави, е ясно какви биха били причините някой да се възползва от тези уязвимости - за рекет, изнудване и заплахи. Системата е пробита, а намесата не може да бъде идентифицирана, подчерта Бонев. Той изтъкна, че това е въпрос на национална сигурност и става въпрос за изключителна уязвимост на Столичната община. Това е по-опасно от изтичането на ЕГН-та, защото това е активна система, позволяваща контрол, проследяване и запис.

"Начело на цялата тази структура стои Димитър Петров, началникът на дирекцията по "Управление и анализ на трафика" на СО. Този вечен директор на дирекцията, който дори Васил Терзиев отказва да смени и уволни, след всичките три доклада от страна на Илиян Павлов с аргументи, че не справя като директор", каза Борис Бонев. "След това разкритие искам да знам какви биха били аргументите на Васил Терзиев този човек да остане на този пост. Какво още трябва да разкрием и да се случи, за да може най-сетне да бъдат взети мерки", попита задочно Бонев кмета на София. "Освен ако въпросният господин Димитър Петров не е участник в цялата схема. Освен ако той не дава информация и не съдейства за събиране на компромати и за объркването на трафика в София", каза още Борис Бонев. 

В Габрово тържествено бяха отбелязани 81 години от гибелта на летеца Ива

Изминалата 2024 г. беше добра за българската гражданска авиация, каза Светосл

Очевидно целта на тези вотове на недоверие през седмица е една е да не работи

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Трафикът е нормален през граничните пунктове с Турция и Сърбия, съобщава "Гранична полиция"
Трафикът е нормален на всички контролно-пропускателни пунктове (ГКПП) на границите с Турция и Сърбия, съобщават от Главна дирекция "Гранична полиция" (ГДГП) на страницата си в инте ...
Трафикът на вход и изход на ГКПП "Малко Търново" е интензивен за леки автомобили
Трафикът на вход и изход на Граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) "Малко Търново" на границата с Турция е интензивен за леки автомобили. Това съобщават на сайта си от Глав ...
Със сдруженията на областните и общинските болници не е обсъждана промяната на таксата за престой в лечебните заведения
Със сдруженията на областните и общинските болници не е обсъждана промяната на таксата за престой в лечебните заведения. Това казаха д-р Васислав Петров, председател на Национално ...
При престой до десет дни в болница здравноосигурените пациенти вече ще заплащат по лев на ден
При престой до десет дни в болница здравноосигурените пациенти вече ще заплащат по лев на ден. Това е указано в Преходни и заключителни разпоредби на Постановление за изпълнението ...
Движението в тунел "Железница" на АМ "Струма" в посока Кулата се пропуска поетапно заради интензивен трафик, съобщи АПИ
Движението в тунел "Железница" на АМ "Струма" в тръбата в посока Кулата се пропуска поетапно поради много интензивен трафик, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Трафи ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Трафикът е нормален през граничните пунктове с Турция и Сърбия, съобщава "Гранична полиция"
Трафикът е нормален на всички контролно-пропускателни пунктове (ГКПП) на границите с Турция и Сърбия, съобщават от Главна дирекция "Гранична полиция" (ГДГП) на страницата си в инте ...
Възстановява се организацията на движение по пътя София – Кулата с две ленти към столицата, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"
След 12:00 часа днес се възстановява постоянната организация на движение с две ленти в посока София и една лента за Кулата по път I-1/E-79 при връзката на първокласния път с автома ...
Преди 20 години конклавът избира кардинал Йозеф Рацингер за 265-и папа с името Бенедикт Шестнайсети
Преди 20 години, на 19 април 2005 г., във Ватикана немският кардинал Йозеф Рацингер е избран за 265-и папа и глава на Римокатолическата църква с името Бенедикт Шестнайсети, сочи ин ...
Променя се организацията на движение на градския транспорт в София за великденските празници
Променя се организацията на движение на градския транспорт за великденските празници, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.  В нощта на 19 срещу 20 април линии на обще ...
Общинският приют за безстопанствени кучета е поставен под карантина заради болестта гана
Общинският приют за безстопанствени кучета в Перник е поставен под карантина заради болестта гана, съобщават доброволците във фейсбук страницата „Доброволци към Общински прию ...
Тикер в 08:33 ч.
Трафикът е нормален на всички контролно-пропускателни пунктове (ГКПП) на граници ...
Начало Сфера
4643
България

Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване."Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция.

| 08 Април 2025, 13:35 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Системата за управление на трафика на Столичната община е
Системата за управление на трафика на Столичната община е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, каза Борис Бонев
Снимка © Христо Касабов / БТА

Системата за управление на трафика на Столичната община (СО) е "пробита", тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис, заяви на брифинг в Столичната община Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет (СОС).

Той представи доклад, изготвен от дирекцията "Дигитализация, иновации инвестиции" в СО, според който в системата за управление на трафика могат да бъдат инсталирани софтуери за разпознаване и проследяване. "Само с натискането на едно бутонче, може да бъде контролиран трафикът в София, този одит го доказва", заяви Борис Бонев. Той обясни, че системата за управление на трафика е ключова, защото контролира стотици светофари в града, наблюдава камерите с много висока резолюция. По отношение на националната сигурност тази система знае, следи и дава приоритетност на всички автомобили на Националната служба за охрана. Това са автомобилите, които возят държавните мъже и жени – президент, премиер, председател на Народното събрание, както и автомобилите, които водят междуправителствени делегации, поясни Бонев.

Той цитира откъси от доклад, иницииран от заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, в който се идентифицират пропуски в сигурността и неправилни конфигурации в мрежата. В доклада е записано ,че „дирекцията е изправена пред значителен риск от уязвимости и външни заплахи. В момента е невъзможно да се наблюдават, откриват или да се реагира на злонамерени дейности. Липсата на подходящи практики за управление на потребителите допълнително усложнява проблема. Не съществува структуриран подход за създаване, управление или одит на потребителите в цялата мрежа и система", цитира откъси от доклада Борис Бонев. Той поясни, че използвайки т.нар. каскадни VPN мрежи може един потребител да е на компютъра в Центъра за управление на трафика, да е на компютъра си, но чрез VPN неограничен брой други хора, независимо от мястото, могат също да влизат в тази система и да я манипулират. Няма система, която да проследи кой, къде и кога е правил нещо в тази система. Няма синхронизиране на времето при работата на системите, каза Бонев. Повече от две години не са правени обновявания на системата, подчерта общинският съветник. Като се имат предвид тези слабости, дирекцията е силно изложен на вътрешни рискове, при които злонамерени лица със законен достъп могат да извлекат чувствителна информация без да бъдат разкрити, каза Борис Бонев.

Той допусна, че вече може да има инсталирани софтуери за лицево разпознаване на хора и автомобили. Когато това се прави с нерегламентирани действия, без начин да се проследи кой, кога и как го прави, е ясно какви биха били причините някой да се възползва от тези уязвимости - за рекет, изнудване и заплахи. Системата е пробита, а намесата не може да бъде идентифицирана, подчерта Бонев. Той изтъкна, че това е въпрос на национална сигурност и става въпрос за изключителна уязвимост на Столичната община. Това е по-опасно от изтичането на ЕГН-та, защото това е активна система, позволяваща контрол, проследяване и запис.

"Начело на цялата тази структура стои Димитър Петров, началникът на дирекцията по "Управление и анализ на трафика" на СО. Този вечен директор на дирекцията, който дори Васил Терзиев отказва да смени и уволни, след всичките три доклада от страна на Илиян Павлов с аргументи, че не справя като директор", каза Борис Бонев. "След това разкритие искам да знам какви биха били аргументите на Васил Терзиев този човек да остане на този пост. Какво още трябва да разкрием и да се случи, за да може най-сетне да бъдат взети мерки", попита задочно Бонев кмета на София. "Освен ако въпросният господин Димитър Петров не е участник в цялата схема. Освен ако той не дава информация и не съдейства за събиране на компромати и за объркването на трафика в София", каза още Борис Бонев. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Трафикът е нормален през граничните пунктове с Турция и Сърбия, съобщава "Гранична полиция"
Трафикът на вход и изход на ГКПП "Малко Търново" е интензивен за леки автомобили
Със сдруженията на областните и общинските болници не е обсъждана промяната на таксата за престой в лечебните заведения
При престой до десет дни в болница здравноосигурените пациенти вече ще заплащат по лев на ден
Движението в тунел "Железница" на АМ "Струма" в посока Кулата се пропуска поетапно заради интензивен трафик, съобщи АПИ
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Основна линия
Трафикът е нормален през граничните пунктове с Турция и Сърбия, съобщава "Гранична полиция"
Контекст
Възстановява се организацията на движение по пътя София – Кулата с две ленти към столицата, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"
Сфера
Преди 20 години конклавът избира кардинал Йозеф Рацингер за 265-и папа с името Бенедикт Шестнайсети
В детайли
Променя се организацията на движение на градския транспорт в София за великденските празници
На преден план
Общинският приют за безстопанствени кучета е поставен под карантина заради болестта гана
В детайли
Нов протест, наречен „На кафе“, се проведе на незаработилия граничен пункт Рудозем – Ксанти
Основна линия
Трафикът на вход и изход на ГКПП "Малко Търново" е интензивен за леки автомобили
Основна линия
Със сдруженията на областните и общинските болници не е обсъждана промяната на таксата за престой в лечебните заведения
В детайли
Полицията установи за ден 21 шофиращи след употреба на алкохол и 19 след употреба на наркотични вещества
В детайли
Унищожена е значителна част от растителността и местообитанията на територията на Алдомировското блато вследствие на пожар, съобщи МОСВ
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.