Начало В детайли Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват "Св.св. Константин и Елена" като СПА дестинация
4225
Икономика

Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват "Св.св. Константин и Елена" като СПА дестинация

През последните години гости от САЩ, Канада, Япония, Китай, Индия започнаха да откриват "Св.св. Константин и Елена" като добра дестинация за СПА туризъм, каза днес търговският директор на комплекса Любомир Стамболийски.По на Стамболийски сериозни наченки на интерес има и в Близкия Изток, особено след откриването на новата авиовръзка между Варна и Абу Даби. В тези далечни дестинации явно курортът е известен със своята СПА насоченост и хората идват тук основно заради минералната вода, посочи той. И уточни, че гостите все още са малко като брой, но тенденцията е обещаваща, тъй като дава началото на нова линия - България да излезе извън традиционните си пазари и да стане разпознаваема като различен тип дестинация, а не само с плажа и морето.

| 21 Май 2025, 16:37 ч.
Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват
Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват "Св.св. Константин и Елена" като СПА дестинация
Снимка © БТА

През последните години гости от САЩ, Канада, Япония, Китай, Индия започнаха да откриват "Св.св. Константин и Елена" като добра дестинация за СПА туризъм, каза днес търговският директор на комплекса Любомир Стамболийски. В деня, в който Българската православна църква почита светите равноапостоли Константин и Елена, едноименният курорт край Варна отбелязва празника си.

Полицията е задържала шестима мигранти при хотел „Монтесито“ на &

Проблемите със защитата на самоопределящите се за българи в Република Северна

Общо 25 работодатели от Североизточна България и повече от 150 души, търсещи

Президентът Румен Радев посети българския павилион на ЕКСПО 2025 в Осака, Япо

Общо 11 човека са били осъдени през 2024 г. за това, че са използвали съзнате

По на Стамболийски сериозни наченки на интерес има и в Близкия Изток, особено след откриването на новата авиовръзка между Варна и Абу Даби. В тези далечни дестинации явно курортът е известен със своята СПА насоченост и хората идват тук основно заради минералната вода, посочи той. И уточни, че гостите все още са малко като брой, но тенденцията е обещаваща, тъй като дава началото на нова линия - България да излезе извън традиционните си пазари и да стане разпознаваема като различен тип дестинация, а не само с плажа и морето.

Вече трета година петзвездните хотели в комплекса не предлагат олинклузив и резултатите са много добри, каза още Стамболийски. По думите му премахването на този тип продукт е променило изцяло концепцията за услугите, които се предлагат на туристите. Има значение как ще бъдат посрещнати, как ще има бъде взет багажът, ако вече са идвали, да се обърнат към тях на фамилия като към очаквани и желани гости, обясни Стамболийски. И уточни, че личното отношение е от изключително значение. 

На въпрос как това качество на услугата се съчетава с липсата на кадри у нас, Стамболийски посочи, че хората са огромно предизвикателство. Предимството на "Св.св. Константин и Елена" е, че е целогодишна дестинация. "При нас не се говори за сезонна заетост, напротив, човек може да изгради кариера, да бъде обучаван и стимулиран", посочи Стамболийски. Неговата позиция е, че в страната ни трябва да се работи много в посока развитие на образователната система в сферата на туризма и хотелския бизнес, да се въвеждат нови методи на обучение. Според него младите хора имат интерес към този сектор на икономиката, стига обаче да виждат възможности за развитие.

За предстоящия сезон Стамболийски посочи, че традиционно курортът е търсен от гости от България, Румъния, Германия, Чехия, Полша. По думите му туристите търсят и СПА процедури, и медикъл туризъм. Има много хора, които идват във Варна заради възможностите на денталната медицина, обясни експертът. Според него не са малко и гостите, които пристигат, за да лекуват някакви проблеми с опорно-двигателния апарат. Този интерес наложи разрастването на екипа от лекари и специалисти по физикална и рехабилитационна медицина, обясни Стамболийски. По думите му центровете са оборудвани и с най-модерна техника. 

За ползването на роботи Стамболийски е на позицията, че те нямат място при петзвездните услуги. Контактът с клиента е това, което създава т.нар. гостоприемство, важна е комуникацията между госта и човека срещу него - сервитьор, барман, рецепционист, спасител, чистач, те са домакини, и трябва да имат индивидуален подход към всекиго, обясни експертът. По думите му изкуственият интелект има своето място в маркетинга, в стратегията на продажбите. Модерните системи за ценообразуване, например, могат да променят данните безброй пъти дневно, нашата извършва над 340 000 изчисления в секунда, за да определи какво се случва на пазара и какви са тенденциите, какво правят конкурентите ни, посочи експертът. И допълни, че ако досега възможностите са били да се наблюдават максимум 10 конкуренти, сега, с изкуствения интелект, може да се следят всички - не само у нас, а и в чужбина. 

Глобите за каране на електрически тротинетки в пешеходната зона на Ямбол пред

Поетапни ремонтни дейности в участъци от автомагистрала "Струма" на територия

С тържествен водосвет беше открита обновената сграда на противопожарната служ

Роботите имат място в по-нискокатегорийните бази или в тези, където средният престой е малък, посочи Стамболийски. По думите му ръководството на дружеството обмисля подобен вариант, особено в хотели, където отсядат предимно бизнесмени. Тези хора през деня преживяват много срещи, виждат се с хора непрекъснато и вечер искат най-вече спокойствие и бързо и лесно обслужване, обясни експертът. Според него техните желания би могло да бъдат "изслушвани" от изкуствен интелект, който да ги обработва и да подава информацията на администратора, който да взема решенията.

Дружеството обмисля и разплащания с криптовалута, но може би още не сме готови за такава стъпка, коментира още Стамболийски. По думите му основната причина е, че сигурността й не е гарантирана. До ликвидация на позицията, няма как да се знае категорично какъв е действителният приход, посочи експертът. По думите му у нас вече има хотели, които предлагат такава услуга, но по-скоро е с маркетинг ефект, отколкото бизнес решение за улесняване на клиентите.

За приемането на еврото у нас Стамболийски посочи, че тази стъпка би улеснила туристите. Единната европейска валута, освен всичко друго, е и много добър метод на комуникация, бе неговата позиция. Той уточни, че във всички информационни материали на комплекса е записан фиксингът на БНБ към еврото, за да може гостите да имат представа кое колко струва. В някои от ресторантите цените са посочени освен в лева и в евро. Причината е, че много от туристите посещават България за първи път и така им е по-лесно да се ориентират.

За популяризирането на страната ни експертът коментира, че е нужен по-голям фокус върху дигиталната реклама. По думите му би трябвало да се класифицират типа туристи, които пристигат у нас – кога идват, в какви бази отсядат, какво обичат да правят и т.н., като на база тази информация се вземат още по-образовани решения за маркетинг стратегията. "Нашата основна инвестиция след тази в хората, е в рекламата", посочи Стамболийски и допълни, че маркетинг стратегията стъпва на много сериозно анализиране на пазара.

Всеки турист може да е взискателен, няма значение националността или възрастта, коментира още Стамболийски. По думите му в тази категория в никакъв случай не могат да бъдат поставени само най-богатите. "Хората, които плащат най-високите цени, са най-непретенциозни и отворени към нови преживявания, типични за дестинацията. Те обаче търсят точно определени неща - храни, вина, знаят какво искат", посочи експертът. Семействата с малки деца например имат изисквания за размера на стаята, за да им бъде удобно, родителите държат да има и къде да оставят детето, за да могат да си починат истински, каза още Стамболийски. По думите му бизнес клиентите пък биха имали претенции към закуската - да могат да си вземат за из път и тя да е балансирана и здравословна. По-сериозните им изисквания обаче са да имат бърз интернет с лесен и, най-важното, сигурен достъп. За двойките на романтично пътешествие са нужни нощни преживявания, специални места, които да посетят и разгледат, да срещнат нови хора, допълни Стамболийски. По думите му не е по-лесно и обслужването на възрастните хора, особено ако са с внуците. Традиционната анимация за деца вече е неефективен продукт, подчерта експертът. Младите изискват от бабата и дядото детето да бъде непрекъснато ангажирано, и то със смислени дейности - образователни и спортни, обясни Стамболийски. В резултат в комплекса вече се предлага от стрелба с лък и яздене на кон до курсове по японски език за деца. Хората, които идват за медикъл туризъм, искат спокойствие, тишина, индивидуален рехабилитатор, каза още той. На въпроса как се съчетават всички разнопосочни желания в един хотел, той отговаря категорично - с много добър екип, със служители, които са целеустремени, с правилния маркетинг екип и правилните политики.

Хотелът е цялостен продукт, съставен от хора, и всеки трябва да изпълнява ролята си, допълни Стамболийски. Разказа, че когато е навлизал в индустрията, е работил в хотел в Южна Франция. От ментора си там е запомнил, че хотелският бизнес е като театър, а служителите - като актьори. "Докато са в сервизните коридори, няма проблеми, но когато излязат в търговските части, при гостите, все едно излизат на сцената и трябва да забравят всички лични проблеми", обясни Стамболийски. И уточни, че хотелският бизнес е много подходящ за кариера на млади хора, които могат да научат не просто как се прави печалба, но да натрупат знания и умения, чрез които да се реализират в много други бизнеси.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Загинал е един човек, а 30 са ранени при катастрофи в България през изминалото денонощие
През изминалото денонощие на територията на страната са се случили 27 тежки катастрофи, при които един човек е загинал, а 30 са ранени, съобщиха от МВР. В София са регистрирани пет ...
Общинският съвет в Никопол ще гласува предложение за позицията на Общината на предстоящото заседание на Асоциацията по ВиК
Общинският съвет в Никопол ще разгледа предложение за определяне на позицията на Общината за предстоящо редовно присъствено заседание на Общото събрание на Асоциацията по ВиК на об ...
Междинна оценка на изпълнението на Плана за интегрирано развитие на община Гърмен е сред точките, по които ще заседава Общинския съвет
Одобряване на междинна оценка на изпълнението на Плана за интегрирано развитие на община Гърмен за периода 2021–2027 година е сред точките, включени в дневния ред на редовнот ...
Работата на хората в сферата на грижовния труд е много изолираща, посочиха изследователите от организация „ЛевФем“
Работата на хората  в сферата на грижовния труд  е много изолираща, те често нямат лично време, не могат да ползват отпуск, посочиха изследователките от организация &bdqu ...
Градушка с големина на орех е ударила севлиевски села, съобщиха от Община Севлиево
Градушка с големина на орех е ударила севлиевски села, съобщиха от Община Севлиево. Щети има в селата Горна Росица, Шумата, Батошево, Карамичевци, Душевски колиби и Търхово, допълв ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
На два пътни участъка с концентрация на катастрофи в област Хасково се полага нова маркировка
На два пътни участъка с концентрация на катастрофи в област Хасково от днес се полага нова маркировка. Отсечките от републиканската пътна мрежа са част от Плана за действие за обез ...
Общинският съвет в Белоградчик ще избере представители в общите събрания на областната болница и ВиК – Видин
Общинският съвет в Белоградчик ще избере представител на Общината, който да се яви на общо събрание на акционерите на многопрофилната болница за активно лечение „Св. Петка&ld ...
Пленарното заседание започна с декларации за предстоящия 24 май
С декларации по случай предстоящия празник 24 май - Ден на българската азбука, просвета и култура, и на славянската книжовност, започна пленарното заседание. В началото председател ...
Общински съветници от „Възраждане“ в София и депутати от партията искат законодателни промени за по-висока такса за строеж
Общинските съветници от „Възраждане“ в София и народните представители от „Възраждане“ ще предложат и внесат днес промени в Закона за местните данъци и такс ...
За месец движението по част от улица в Търговище ще бъде затворено заради ремонт на спортната зала в града
За месец, в периода 27 май -27 юни, затворена за движение на автомобили ще бъде част от улица „Св. Климент Охридски“ в Търговище. Затварянето е наложително заради ремон ...
Тикер в 09:47 ч.
На два пътни участъка с концентрация на катастрофи в област Хасково от днес се п ...
Начало В детайли
4225
Икономика

Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват "Св.св. Константин и Елена" като СПА дестинация

През последните години гости от САЩ, Канада, Япония, Китай, Индия започнаха да откриват "Св.св. Константин и Елена" като добра дестинация за СПА туризъм, каза днес търговският директор на комплекса Любомир Стамболийски.По на Стамболийски сериозни наченки на интерес има и в Близкия Изток, особено след откриването на новата авиовръзка между Варна и Абу Даби. В тези далечни дестинации явно курортът е известен със своята СПА насоченост и хората идват тук основно заради минералната вода, посочи той. И уточни, че гостите все още са малко като брой, но тенденцията е обещаваща, тъй като дава началото на нова линия - България да излезе извън традиционните си пазари и да стане разпознаваема като различен тип дестинация, а не само с плажа и морето.

| 21 Май 2025, 16:37 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват
Туристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват "Св.св. Константин и Елена" като СПА дестинация
Снимка © БТА

През последните години гости от САЩ, Канада, Япония, Китай, Индия започнаха да откриват "Св.св. Константин и Елена" като добра дестинация за СПА туризъм, каза днес търговският директор на комплекса Любомир Стамболийски. В деня, в който Българската православна църква почита светите равноапостоли Константин и Елена, едноименният курорт край Варна отбелязва празника си.

По на Стамболийски сериозни наченки на интерес има и в Близкия Изток, особено след откриването на новата авиовръзка между Варна и Абу Даби. В тези далечни дестинации явно курортът е известен със своята СПА насоченост и хората идват тук основно заради минералната вода, посочи той. И уточни, че гостите все още са малко като брой, но тенденцията е обещаваща, тъй като дава началото на нова линия - България да излезе извън традиционните си пазари и да стане разпознаваема като различен тип дестинация, а не само с плажа и морето.

Вече трета година петзвездните хотели в комплекса не предлагат олинклузив и резултатите са много добри, каза още Стамболийски. По думите му премахването на този тип продукт е променило изцяло концепцията за услугите, които се предлагат на туристите. Има значение как ще бъдат посрещнати, как ще има бъде взет багажът, ако вече са идвали, да се обърнат към тях на фамилия като към очаквани и желани гости, обясни Стамболийски. И уточни, че личното отношение е от изключително значение. 

На въпрос как това качество на услугата се съчетава с липсата на кадри у нас, Стамболийски посочи, че хората са огромно предизвикателство. Предимството на "Св.св. Константин и Елена" е, че е целогодишна дестинация. "При нас не се говори за сезонна заетост, напротив, човек може да изгради кариера, да бъде обучаван и стимулиран", посочи Стамболийски. Неговата позиция е, че в страната ни трябва да се работи много в посока развитие на образователната система в сферата на туризма и хотелския бизнес, да се въвеждат нови методи на обучение. Според него младите хора имат интерес към този сектор на икономиката, стига обаче да виждат възможности за развитие.

За предстоящия сезон Стамболийски посочи, че традиционно курортът е търсен от гости от България, Румъния, Германия, Чехия, Полша. По думите му туристите търсят и СПА процедури, и медикъл туризъм. Има много хора, които идват във Варна заради възможностите на денталната медицина, обясни експертът. Според него не са малко и гостите, които пристигат, за да лекуват някакви проблеми с опорно-двигателния апарат. Този интерес наложи разрастването на екипа от лекари и специалисти по физикална и рехабилитационна медицина, обясни Стамболийски. По думите му центровете са оборудвани и с най-модерна техника. 

За ползването на роботи Стамболийски е на позицията, че те нямат място при петзвездните услуги. Контактът с клиента е това, което създава т.нар. гостоприемство, важна е комуникацията между госта и човека срещу него - сервитьор, барман, рецепционист, спасител, чистач, те са домакини, и трябва да имат индивидуален подход към всекиго, обясни експертът. По думите му изкуственият интелект има своето място в маркетинга, в стратегията на продажбите. Модерните системи за ценообразуване, например, могат да променят данните безброй пъти дневно, нашата извършва над 340 000 изчисления в секунда, за да определи какво се случва на пазара и какви са тенденциите, какво правят конкурентите ни, посочи експертът. И допълни, че ако досега възможностите са били да се наблюдават максимум 10 конкуренти, сега, с изкуствения интелект, може да се следят всички - не само у нас, а и в чужбина. 

Роботите имат място в по-нискокатегорийните бази или в тези, където средният престой е малък, посочи Стамболийски. По думите му ръководството на дружеството обмисля подобен вариант, особено в хотели, където отсядат предимно бизнесмени. Тези хора през деня преживяват много срещи, виждат се с хора непрекъснато и вечер искат най-вече спокойствие и бързо и лесно обслужване, обясни експертът. Според него техните желания би могло да бъдат "изслушвани" от изкуствен интелект, който да ги обработва и да подава информацията на администратора, който да взема решенията.

Дружеството обмисля и разплащания с криптовалута, но може би още не сме готови за такава стъпка, коментира още Стамболийски. По думите му основната причина е, че сигурността й не е гарантирана. До ликвидация на позицията, няма как да се знае категорично какъв е действителният приход, посочи експертът. По думите му у нас вече има хотели, които предлагат такава услуга, но по-скоро е с маркетинг ефект, отколкото бизнес решение за улесняване на клиентите.

За приемането на еврото у нас Стамболийски посочи, че тази стъпка би улеснила туристите. Единната европейска валута, освен всичко друго, е и много добър метод на комуникация, бе неговата позиция. Той уточни, че във всички информационни материали на комплекса е записан фиксингът на БНБ към еврото, за да може гостите да имат представа кое колко струва. В някои от ресторантите цените са посочени освен в лева и в евро. Причината е, че много от туристите посещават България за първи път и така им е по-лесно да се ориентират.

За популяризирането на страната ни експертът коментира, че е нужен по-голям фокус върху дигиталната реклама. По думите му би трябвало да се класифицират типа туристи, които пристигат у нас – кога идват, в какви бази отсядат, какво обичат да правят и т.н., като на база тази информация се вземат още по-образовани решения за маркетинг стратегията. "Нашата основна инвестиция след тази в хората, е в рекламата", посочи Стамболийски и допълни, че маркетинг стратегията стъпва на много сериозно анализиране на пазара.

Всеки турист може да е взискателен, няма значение националността или възрастта, коментира още Стамболийски. По думите му в тази категория в никакъв случай не могат да бъдат поставени само най-богатите. "Хората, които плащат най-високите цени, са най-непретенциозни и отворени към нови преживявания, типични за дестинацията. Те обаче търсят точно определени неща - храни, вина, знаят какво искат", посочи експертът. Семействата с малки деца например имат изисквания за размера на стаята, за да им бъде удобно, родителите държат да има и къде да оставят детето, за да могат да си починат истински, каза още Стамболийски. По думите му бизнес клиентите пък биха имали претенции към закуската - да могат да си вземат за из път и тя да е балансирана и здравословна. По-сериозните им изисквания обаче са да имат бърз интернет с лесен и, най-важното, сигурен достъп. За двойките на романтично пътешествие са нужни нощни преживявания, специални места, които да посетят и разгледат, да срещнат нови хора, допълни Стамболийски. По думите му не е по-лесно и обслужването на възрастните хора, особено ако са с внуците. Традиционната анимация за деца вече е неефективен продукт, подчерта експертът. Младите изискват от бабата и дядото детето да бъде непрекъснато ангажирано, и то със смислени дейности - образователни и спортни, обясни Стамболийски. В резултат в комплекса вече се предлага от стрелба с лък и яздене на кон до курсове по японски език за деца. Хората, които идват за медикъл туризъм, искат спокойствие, тишина, индивидуален рехабилитатор, каза още той. На въпроса как се съчетават всички разнопосочни желания в един хотел, той отговаря категорично - с много добър екип, със служители, които са целеустремени, с правилния маркетинг екип и правилните политики.

Хотелът е цялостен продукт, съставен от хора, и всеки трябва да изпълнява ролята си, допълни Стамболийски. Разказа, че когато е навлизал в индустрията, е работил в хотел в Южна Франция. От ментора си там е запомнил, че хотелският бизнес е като театър, а служителите - като актьори. "Докато са в сервизните коридори, няма проблеми, но когато излязат в търговските части, при гостите, все едно излизат на сцената и трябва да забравят всички лични проблеми", обясни Стамболийски. И уточни, че хотелският бизнес е много подходящ за кариера на млади хора, които могат да научат не просто как се прави печалба, но да натрупат знания и умения, чрез които да се реализират в много други бизнеси.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Загинал е един човек, а 30 са ранени при катастрофи в България през изминалото денонощие
Общинският съвет в Никопол ще гласува предложение за позицията на Общината на предстоящото заседание на Асоциацията по ВиК
Междинна оценка на изпълнението на Плана за интегрирано развитие на община Гърмен е сред точките, по които ще заседава Общинския съвет
Работата на хората в сферата на грижовния труд е много изолираща, посочиха изследователите от организация „ЛевФем“
Градушка с големина на орех е ударила севлиевски села, съобщиха от Община Севлиево
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Контекст
На два пътни участъка с концентрация на катастрофи в област Хасково се полага нова маркировка
На преден план
Общинският съвет в Белоградчик ще избере представители в общите събрания на областната болница и ВиК – Видин
В детайли
Пленарното заседание започна с декларации за предстоящия 24 май
В детайли
Общински съветници от „Възраждане“ в София и депутати от партията искат законодателни промени за по-висока такса за строеж
Местен фокус
За месец движението по част от улица в Търговище ще бъде затворено заради ремонт на спортната зала в града
На преден план
Пенсионната възраст не трябва да бъде променяна по никакъв начин според министъра на труда и социалната политика Борислав Гуцанов
В детайли
Товарен автомобил горя в логистична база в близост до Стара Загора
В детайли
Заради ремонт на българския участък на Дунав мост при Русе трафикът се осъществява в една лента
Основна линия
Загинал е един човек, а 30 са ранени при катастрофи в България през изминалото денонощие
Сфера
През изминалото денонощие в България са загасени 50 пожара, пострадал е един човек
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.