

![]()
Икономика
Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНРБългарските медии трябва по-смело и отговорно да разказват за случващото се в страната и особено за възможностите на родния туризъм, заяви генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от в "Гранд хотел Поморие".Митев акцентира върху необходимостта от по-активна журналистическа роля в представянето на българските туристически дестинации и призова журналистите да не се страхуват да използват конкретни имена и марки в своите материали, когато целта е информационна, а не рекламна.
Кирил Стойчев
| 01 Юни 2025, 13:25 ч.
Българските медии трябва по-смело и отговорно да разказват за случващото се в страната и особено за възможностите на родния туризъм, заяви генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от в "Гранд хотел Поморие". Митев акцентира върху необходимостта от по-активна журналистическа роля в представянето на българските туристически дестинации и призова журналистите да не се страхуват да използват конкретни имена и марки в своите материали, когато целта е информационна, а не рекламна. По думите му, границата между реклама и информация се определя от намерението на журналиста, а не от самото съдържание. "Когато целта е да информираме аудиторията, няма никакъв проблем да бъдат споменати конкретни обекти или марки. Проблем има, ако се рекламира", подчерта Митев. Той изрази увереност, че Съветът за електронни медии и съдът са в състояние да направят тази преценка. Генералният директор на БНР подчерта, че медийната среда в България често сама си създава ограничения, страхувайки се от регулаторни санкции. "Призовавам към повече смелост – имаме задължението да представяме пълноценно информацията, когато това е в интерес на обществото", заяви той. Митев очерта две стратегически предизвикателства пред медиите - липсата на достатъчно фокус върху вътрешния туризъм и прекаленото възхищение от чуждите дестинации. По думите му, често българските медии неволно рекламират чужди курорти, използвайки предоставени пиар материали или водени от собствени представи за "екзотични" дестинации, вместо да популяризират местните богатства. Той посочи, че БНР вече е предприело конкретни стъпки за засилено отразяване на туризма чрез предаването "Пътувай с Хоризонт", което се излъчва целогодишно и обхваща разнообразни аспекти на туристическата индустрия в България. Митев сподели идея за създаване на национална интерактивна карта в партньорство с останалите обществени медии и с Министерството на туризма. Картата ще съдържа актуална информация за времето, ремонти, транспорт, културни събития и архивни материали, достъпни чрез сайтовете на националните медии. "Това би било реален продукт с висока обществена полза", каза той и подчерта, че БНР е готово да бъде сред първите участници в инициативата. Генералният директор на БНР акцентира също върху необходимостта журналистите да анализират причините зад събитията, а не само да съобщават фактите. "Когато покажем причината, аудиторията получава цялостна картина и може по-добре да разбере значението на случващото се", отбеляза той. Във връзка с ролята на медиите в политически натоварена среда, Митев предупреди, че сензационните заглавия и непремерени акценти могат да навредят на регионите и бизнеса. "Медиите трябва да внимават да не се превръщат в арена за политически противопоставяния, от които в крайна сметка страда и образът на България като туристическа дестинация“, каза той. Към представителите на местната власт и бизнеса Митев отправи призив за по-активно взаимодействие с медиите. "Не можем да сме навсякъде. Помагайте ни, подавайте ни информация навреме, за да можем да я отразим адекватно", заяви той. В заключение Милен Митев отбеляза, че високото качество на обслужване може да се превърне в ключово конкурентно предимство за българския туризъм. "Контактът с хора е това, което остава в съзнанието. А обслужването зависи най-вече от нас – не изисква география, а отношение“, заяви той и допълни, че в много европейски страни се наблюдава тенденция към самообслужване, което открива възможност България да изпъкне с персонално, топло и човешко отношение към гостите си.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град.
От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
|
![]() |

Поддръжници на лева излязоха на протест на площад “Съединение” в Пловдив
|
![]() |
От Партията на европейските социалисти приветстваха положителните доклади на ЕК и ЕЦБ за присъединяването на България към еврозоната
|
![]() |
Пътна карта за възстановяването на лифтовете на Витоша представи Васил Терзиев
|
![]() |
Младежи организират състезание по велокрос и бягане „Отвъд мостъ“ в Ловешко
|
![]() |
Безплатен превоз до гробищните паркове за Задушница осигурява Община Видин
|
![]() |

Време за четене - месец Юни
Препоръчани заглавия |

РИОСВ-Пазарджик представи новите органи за управление на "Натура 2000" на работна среща в Белово
|
![]() |
Изготвен е проект на Генерален план за организация на движението в населените места от община Ружинци, съобщи кметът Александър Александров
|
![]() |
Заради авария на главен топлопровод в следващите два дни няма да има топла вода, съобщиха от Топлофикация - Враца
|
![]() |
Ценни документи за наводнението в града през 1947 година получи Архивът като дарение от пожарната дирекция в Разград
|
![]() |
Времето ще покаже, че е добро становище, България да влезе в еврозоната, заяви в Русе посланикът на Молдова у нас Емил Жакота
|
![]() |