Начало В детайли Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР
7242
Икономика

Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР

Българските медии трябва по-смело и отговорно да разказват за случващото се в страната и особено за възможностите на родния туризъм, заяви генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от в "Гранд хотел Поморие".Митев акцентира върху необходимостта от по-активна журналистическа роля в представянето на българските туристически дестинации и призова журналистите да не се страхуват да използват конкретни имена и марки в своите материали, когато целта е информационна, а не рекламна.

| 01 Юни 2025, 13:25 ч.
Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР
Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР
Снимка © Христо Стефанов / БТА

Българските медии трябва по-смело и отговорно да разказват за случващото се в страната и особено за възможностите на родния туризъм, заяви генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от в "Гранд хотел Поморие".

Председателят на Народното събрание Наталия Киселова разговаря с управляващия

Националната стратегия за психично здраве е в процес на актуализация и се над

Плащането на сметката на предишните своеволия в бюджета пречи за бързото увел

Протест в защита на българския лев ще се проведе тази вечер в Бургас. Протест

В Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) в Хасково през ме

Митев акцентира върху необходимостта от по-активна журналистическа роля в представянето на българските туристически дестинации и призова журналистите да не се страхуват да използват конкретни имена и марки в своите материали, когато целта е информационна, а не рекламна. По думите му, границата между реклама и информация се определя от намерението на журналиста, а не от самото съдържание.

"Когато целта е да информираме аудиторията, няма никакъв проблем да бъдат споменати конкретни обекти или марки. Проблем има, ако се рекламира", подчерта Митев. Той изрази увереност, че Съветът за електронни медии и съдът са в състояние да направят тази преценка.

Генералният директор на БНР подчерта, че медийната среда в България често сама си създава ограничения, страхувайки се от регулаторни санкции. "Призовавам към повече смелост – имаме задължението да представяме пълноценно информацията, когато това е в интерес на обществото", заяви той.

Митев очерта две стратегически предизвикателства пред медиите - липсата на достатъчно фокус върху вътрешния туризъм и прекаленото възхищение от чуждите дестинации. По думите му, често българските медии неволно рекламират чужди курорти, използвайки предоставени пиар материали или водени от собствени представи за "екзотични" дестинации, вместо да популяризират местните богатства.

Той посочи, че БНР вече е предприело конкретни стъпки за засилено отразяване на туризма чрез предаването "Пътувай с Хоризонт", което се излъчва целогодишно и обхваща разнообразни аспекти на туристическата индустрия в България.

Проверките за спазването на трудовото законодателство на Главна инспекция по

Социалните неравенства у нас остават тревожно високи, сочат последни данни за

Разградчани се преклониха пред героичната саможертва на Христо Ботев и на заг

Митев сподели идея за създаване на национална интерактивна карта в партньорство с останалите обществени медии и с Министерството на туризма. Картата ще съдържа актуална информация за времето, ремонти, транспорт, културни събития и архивни материали, достъпни чрез сайтовете на националните медии. "Това би било реален продукт с висока обществена полза", каза той и подчерта, че БНР е готово да бъде сред първите участници в инициативата.

Генералният директор на БНР акцентира също върху необходимостта журналистите да анализират причините зад събитията, а не само да съобщават фактите. "Когато покажем причината, аудиторията получава цялостна картина и може по-добре да разбере значението на случващото се", отбеляза той.

Във връзка с ролята на медиите в политически натоварена среда, Митев предупреди, че сензационните заглавия и непремерени акценти могат да навредят на регионите и бизнеса. "Медиите трябва да внимават да не се превръщат в арена за политически противопоставяния, от които в крайна сметка страда и образът на България като туристическа дестинация“, каза той.

Към представителите на местната власт и бизнеса Митев отправи призив за по-активно взаимодействие с медиите. "Не можем да сме навсякъде. Помагайте ни, подавайте ни информация навреме, за да можем да я отразим адекватно", заяви той.

В заключение Милен Митев отбеляза, че високото качество на обслужване може да се превърне в ключово конкурентно предимство за българския туризъм. "Контактът с хора е това, което остава в съзнанието. А обслужването зависи най-вече от нас – не изисква география, а отношение“, заяви той и допълни, че в много европейски страни се наблюдава тенденция към самообслужване, което открива възможност България да изпъкне с персонално, топло и човешко отношение към гостите си.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Поддръжници на лева излязоха на протест на площад “Съединение” в Пловдив
Пловдивчани излязоха на протест днес в подкрепа на запазването на българския лев. Гражданите се събраха на площад “Съединение”, където развяха български знамена и издиг ...
От Партията на европейските социалисти приветстваха положителните доклади на ЕК и ЕЦБ за присъединяването на България към еврозоната
От Партията на европейските социалисти (ПЕС) приветстваха положителните доклади на Европейската комисия (ЕК) и Европейската централна банка (ЕЦБ) за присъединяването на България къ ...
Пътна карта за възстановяването на лифтовете на Витоша представи Васил Терзиев
Пътна карта за възстановяването на лифтовете на Витоша представи кметът на София Васил Терзиев във Фейсбук. Тя се състои от пет стъпки: проект и осигуряване на финансиране, анализ ...
Младежи организират състезание по велокрос и бягане „Отвъд мостъ“ в Ловешко
Младежи организират състезание по велокрос и бягане „Отвъд мостъ“ в Ловешко. То ще събере над 560 участници на 14 юни в люляковия град, каза Стоимен Петков, един от ор ...
Безплатен превоз до гробищните паркове за Задушница осигурява Община Видин
Община Видин осигурява безплатен превоз до двата гробищни парка в града на Черешова Задушница, се посочва на сайта на местната администрация. На 7 юни желаещите могат да използват ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
РИОСВ-Пазарджик представи новите органи за управление на "Натура 2000" на работна среща в Белово
Новите органи на управление екологичната мрежа "Натура 2000" бяха представени на работна среща в гр. Белово. В нея участваха експерти от Регионалната инспекция по околната среда и ...
Изготвен е проект на Генерален план за организация на движението в населените места от община Ружинци, съобщи кметът Александър Александров
Община Ружинци предлага за обществено обсъждане проект на Генерален план за организация на движението в населените места, съобщи кметът на общината Александър Александров. Основен ...
Заради авария на главен топлопровод в следващите два дни няма да има топла вода, съобщиха от Топлофикация - Враца
От 6:00 ч. утре 5 юни до 6:00 на 7 юни ще бъде нарушено топлоподаването, съобщават на сайта си от “Топлофикация - Враца” ЕАД.  Причината е авария на главен топлопр ...
Ценни документи за наводнението в града през 1947 година получи Архивът като дарение от пожарната дирекция в Разград
Ценни документи за наводнението в Разград през 1947 г. получи Държавният архив в областния град като дарение от Регионалната дирекция „Пожарна безопасност и защита на населен ...
Времето ще покаже, че е добро становище, България да влезе в еврозоната, заяви в Русе посланикът на Молдова у нас Емил Жакота
Поздравявам България за днешния доклад от Европейската комисия за конвергентността на икономиката на България с общата европейска валута. Знам, че има различни мнения по въпро ...
Тикер в 20:59 ч.
Новите органи на управление екологичната мрежа "Натура 2000" бяха представени на ...
Начало В детайли
7242
Икономика

Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР

Българските медии трябва по-смело и отговорно да разказват за случващото се в страната и особено за възможностите на родния туризъм, заяви генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от в "Гранд хотел Поморие".Митев акцентира върху необходимостта от по-активна журналистическа роля в представянето на българските туристически дестинации и призова журналистите да не се страхуват да използват конкретни имена и марки в своите материали, когато целта е информационна, а не рекламна.

| 01 Юни 2025, 13:25 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР
Медиите по-смело и отговорно да разказват за случващото се в България и възможностите на родния туризъм, призова генералният директор на БНР
Снимка © Христо Стефанов / БТА

Българските медии трябва по-смело и отговорно да разказват за случващото се в страната и особено за възможностите на родния туризъм, заяви генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев по време на форума "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от в "Гранд хотел Поморие".

Митев акцентира върху необходимостта от по-активна журналистическа роля в представянето на българските туристически дестинации и призова журналистите да не се страхуват да използват конкретни имена и марки в своите материали, когато целта е информационна, а не рекламна. По думите му, границата между реклама и информация се определя от намерението на журналиста, а не от самото съдържание.

"Когато целта е да информираме аудиторията, няма никакъв проблем да бъдат споменати конкретни обекти или марки. Проблем има, ако се рекламира", подчерта Митев. Той изрази увереност, че Съветът за електронни медии и съдът са в състояние да направят тази преценка.

Генералният директор на БНР подчерта, че медийната среда в България често сама си създава ограничения, страхувайки се от регулаторни санкции. "Призовавам към повече смелост – имаме задължението да представяме пълноценно информацията, когато това е в интерес на обществото", заяви той.

Митев очерта две стратегически предизвикателства пред медиите - липсата на достатъчно фокус върху вътрешния туризъм и прекаленото възхищение от чуждите дестинации. По думите му, често българските медии неволно рекламират чужди курорти, използвайки предоставени пиар материали или водени от собствени представи за "екзотични" дестинации, вместо да популяризират местните богатства.

Той посочи, че БНР вече е предприело конкретни стъпки за засилено отразяване на туризма чрез предаването "Пътувай с Хоризонт", което се излъчва целогодишно и обхваща разнообразни аспекти на туристическата индустрия в България.

Митев сподели идея за създаване на национална интерактивна карта в партньорство с останалите обществени медии и с Министерството на туризма. Картата ще съдържа актуална информация за времето, ремонти, транспорт, културни събития и архивни материали, достъпни чрез сайтовете на националните медии. "Това би било реален продукт с висока обществена полза", каза той и подчерта, че БНР е готово да бъде сред първите участници в инициативата.

Генералният директор на БНР акцентира също върху необходимостта журналистите да анализират причините зад събитията, а не само да съобщават фактите. "Когато покажем причината, аудиторията получава цялостна картина и може по-добре да разбере значението на случващото се", отбеляза той.

Във връзка с ролята на медиите в политически натоварена среда, Митев предупреди, че сензационните заглавия и непремерени акценти могат да навредят на регионите и бизнеса. "Медиите трябва да внимават да не се превръщат в арена за политически противопоставяния, от които в крайна сметка страда и образът на България като туристическа дестинация“, каза той.

Към представителите на местната власт и бизнеса Митев отправи призив за по-активно взаимодействие с медиите. "Не можем да сме навсякъде. Помагайте ни, подавайте ни информация навреме, за да можем да я отразим адекватно", заяви той.

В заключение Милен Митев отбеляза, че високото качество на обслужване може да се превърне в ключово конкурентно предимство за българския туризъм. "Контактът с хора е това, което остава в съзнанието. А обслужването зависи най-вече от нас – не изисква география, а отношение“, заяви той и допълни, че в много европейски страни се наблюдава тенденция към самообслужване, което открива възможност България да изпъкне с персонално, топло и човешко отношение към гостите си.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Поддръжници на лева излязоха на протест на площад “Съединение” в Пловдив
От Партията на европейските социалисти приветстваха положителните доклади на ЕК и ЕЦБ за присъединяването на България към еврозоната
Пътна карта за възстановяването на лифтовете на Витоша представи Васил Терзиев
Младежи организират състезание по велокрос и бягане „Отвъд мостъ“ в Ловешко
Безплатен превоз до гробищните паркове за Задушница осигурява Община Видин
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Юни
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Основна линия
РИОСВ-Пазарджик представи новите органи за управление на "Натура 2000" на работна среща в Белово
Контекст
Изготвен е проект на Генерален план за организация на движението в населените места от община Ружинци, съобщи кметът Александър Александров
В детайли
Заради авария на главен топлопровод в следващите два дни няма да има топла вода, съобщиха от Топлофикация - Враца
Основна линия
Ценни документи за наводнението в града през 1947 година получи Архивът като дарение от пожарната дирекция в Разград
Сфера
Времето ще покаже, че е добро становище, България да влезе в еврозоната, заяви в Русе посланикът на Молдова у нас Емил Жакота
Сфера
Предупреждение за мащабна евакуация в центъра на Кьолн заради необезвредени снаряди от Втората световна война отправиха от МВнР
На преден план
Поддръжници на лева излязоха на протест на площад “Съединение” в Пловдив
На преден план
От Партията на европейските социалисти приветстваха положителните доклади на ЕК и ЕЦБ за присъединяването на България към еврозоната
Сфера
Граждани на Бургас протестират срещу въвеждането на еврото
Местен фокус
Завели сме ви в Шампионската лига, при белите държави, коментира Бойко Борисов във връзка с присъединяването на България към еврозоната
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.