Начало Основна линия Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
6905
България

Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ

Проблемите са ясни и дългогодишни.Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук.

| 02 Юни 2025, 17:40 ч.
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Снимка © Министерството на транспорта и съобщенията

Министърът на транспорта Гроздан Караджов пътува с бързия влак от Мездра до София и набеляза седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ. 

В Козлодуй се провежда 25-ото издание на колопоход "По стъпките на Ботевата ч

Общо 107 сигнални писма за нередности по пътната инфраструктура в област Кюст

Нов размер на трудовото възнаграждение на кмета на Генерал Тошево ще обсъдят

Комисията за защита на потребителите (КЗП) се самосезира и ще извърши задълбо

Участниците в 77-ия „Национален туристически поход по стъпките на Ботев

Проблемите са ясни и дългогодишни. Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук. Впечатленията ми са смесени - има положителни неща, има изнервящи, има и вбесяващи, посочва Караджов. По думите му добра новина е, че влакът е бил пълен, както и че няма правостоящи. Проблемът бе, че единият вагон, явно закачен в последния момент заради големия интерес, е от най-старите, с купета. Тези вагони отдавна трябваше или да са бракувани, или поне модернизирани, но уви, заради недостига на подвижен състав, все още се ползват, отбелязва Караджов. 

Добра новина е, че останалите вагони бяха от “новите” - купени втора ръка от “Дойче бан”, които макар и 22-годишни, са все още в сравнително добро състояние - прилични седалки, тоалетни, тонирани стъкла, разказва още министърът на транспорта. Проблемът е, че само в един от тези четири вагона имаше нормално работещ климатик. В два от вагоните имаше някаква имитация на охлаждане, посочва още той в публикацията. 

Министър Караджов отправя и критики за чистотата във вагоните. И цялата справедлива критика от страна на пътуващите се изсипва несправедливо върху влаковата бригада, които в случая нямат никаква вина, но са единствените с пряк контакт с недоволните, посочва той. 

Министър Караджов посочва също, че влакът е пристигнал едва с девет минути закъснения, заради ремонт в един от участъците. Проблемът е, че седем часа и половина за път от Варна до София е все още твърде много и времето трудно може да се съкрати съществено, категоричен е министърът. Като проблем Караджов набелязва и липсата на интернет, както и на бистро или вагон-ресторант. 

Добра новина е, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. Мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова. Проблем е, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени. Проблем е и трагичното състояние на гарите. Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние, посочва транспортният министър. 

С тържествена церемония пред Паметника на загиналите във войните шуменци на п

Пламен Абаджиев е новият заместник-кмет на Търговище, информират от пресцентъ

За поредна година се организира инициативата „Приеми ме на село“,

В Публикацията си той изрежда и седем мерки, които е наредил: 

1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата;

2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия;

3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това;

4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии;

5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем - новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон;

6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи;

7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне, изрежда Гроздан Гараджов.

Знам, че мнозина ще ме обвинят в популизъм и ще има множество саркастични забележки тип „министър открива влака“, пише той. Също така знам как всеки ден слушам оправдания как нищо не може да се направи сега и веднага, как трябват огромни инвестиции, как то си е така по принцип и пътниците едва ли не са се примирили с кошмарните пътувания, се казва още в публикацията на министъра на транспорта.  Факт е, че част от аргументите са основателни – в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време. Но е и факт, че има проблеми, които могат да се отстранят бързо, без особени усилия и за тях има пари. И колкото и да са дребни, ще подобрят значително комфорта на пътуващите, посочва министърът на транспорта.

За мен от голямо значение е и прекия контакт с жп служителите, които са първа линия – машинисти, кондуктори и др. Това няма да е последното ми пътуване с влак. Следващото ще е с крайградски пътнически влак. Там положението е още по-трагично, но също ще се действа бързо и в рамките на максимално възможното. Защото с вайкане и сарказъм положението няма да се оправи, отбелязва той. 

В публикацията министърът поднася и извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове, както и извинения към редовите железничари, които  съвестно изпълняват задълженията си.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Фабрика за бутилирана вода с високо съдържание на кислород бе открита в новозагорското село Караново
Фабрика за бутилирана вода с високо съдържание на кислород "ОЗАРА ОКСИ" бе открита днес в новозагорското село Караново, съобщиха от общинския пресцентър. На тържествената церемония ...
В град Искър Общинският съвет прие промени в бюджета на общината за 2025 г.
В град Искър  Общинският съвет прие промени в разходната част на бюджета на общината за 2025 г. На редовното заседание за промените гласуваха 10 общински съветници. Един беше ...
Пешеходка е блъсната от влак между гарите Казичене и Искър
Пешеходка е блъсната от влак между гарите Казичене и Искър, съобщиха от МВР. Тя е закарана в лечебно заведение и е била контакта към онзи момент. Инцидентът е станал в 11:45 ч. ...
Град Искър посреща своя празник с концерти и заря
Град Искър посреща своя празник с концерти и заря. Юнските празници на община Искър са традиционни и са винаги през втората седмица на месеца.Това съобщиха председателят на Общинс ...
Безработицата в общините Видин, Ново село и Брегово е 8,76 на сто, каза директорът на Бюрото по труда във Видин Александра Рачева
Към края на май регистрираните безработни в дирекция „Бюро по труда“ - Видин са 1809 или 8,76%. Дирекцията обслужва общините Видин, Ново село и Брегово. В сравнение с к ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Книгата „Димитър Кудоглу и Домът на благотворителността и народното здраве“ бе представена в зала „Петър Стайков“ в Смолян
С книгата „Димитър Кудоглу и Домът на благотворителността и народното здраве“ успяхме да върнем спомена за Димитър Кудоглу, заяви на среща в Смолян един от авторите Сте ...
Фотоизложба постави началото на честванията, посветени на 50-тата годишнина на Младежкия дом в Търговище
Фотоизложба постави началото на честванията, посветени на 50-тата годишнина на Младежкия дом в Търговище. Върху табла във фоайето на културно-образователната институция са представ ...
В Централния регион на Нидерландия влаковете, оперирани от железниците на страната, няма да се движат от 04:00 ч. утре до събота сутрин
В Централния регион на Нидерландия влаковете, оперирани от железниците на страната, ще спрат да се движат в 04:00 ч. утре и ще подновят движението си едва в 04:00 ч. сутринта в съб ...
Вярвам в таланта на българското общество и в упоритата работа, каза премиерът Желязков на годишнината на Американската търговска камара
Вярвам в таланта на българското общество, вярвам в упоритата работа и вярвам, че в партньорство със Съединените щати, както и в партньорството между Щатите и Европа, ние като бълга ...
Музеят на фотографията в Казанлък отбеляза официално своята десета годишнина
Музеят на фотографията в Казанлък, който е и единствен по рода си в България, отбеляза официално своята десета годишнина. Гости на събитието бяха кметът на общината Галина Стоянова ...
Тикер в 05:18 ч.
С книгата „Димитър Кудоглу и Домът на благотворителността и народното здра ...
Начало Основна линия
6905
България

Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ

Проблемите са ясни и дългогодишни.Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук.

| 02 Юни 2025, 17:40 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Министър Гроздан Караджов пътува от Мездра до София с бързия влак и обяви седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ
Снимка © Министерството на транспорта и съобщенията

Министърът на транспорта Гроздан Караджов пътува с бързия влак от Мездра до София и набеляза седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ. 

Проблемите са ясни и дългогодишни. Те се видяха и при пътуването ми от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна, съобщи министър Караджов с публикация във фейсбук. Впечатленията ми са смесени - има положителни неща, има изнервящи, има и вбесяващи, посочва Караджов. По думите му добра новина е, че влакът е бил пълен, както и че няма правостоящи. Проблемът бе, че единият вагон, явно закачен в последния момент заради големия интерес, е от най-старите, с купета. Тези вагони отдавна трябваше или да са бракувани, или поне модернизирани, но уви, заради недостига на подвижен състав, все още се ползват, отбелязва Караджов. 

Добра новина е, че останалите вагони бяха от “новите” - купени втора ръка от “Дойче бан”, които макар и 22-годишни, са все още в сравнително добро състояние - прилични седалки, тоалетни, тонирани стъкла, разказва още министърът на транспорта. Проблемът е, че само в един от тези четири вагона имаше нормално работещ климатик. В два от вагоните имаше някаква имитация на охлаждане, посочва още той в публикацията. 

Министър Караджов отправя и критики за чистотата във вагоните. И цялата справедлива критика от страна на пътуващите се изсипва несправедливо върху влаковата бригада, които в случая нямат никаква вина, но са единствените с пряк контакт с недоволните, посочва той. 

Министър Караджов посочва също, че влакът е пристигнал едва с девет минути закъснения, заради ремонт в един от участъците. Проблемът е, че седем часа и половина за път от Варна до София е все още твърде много и времето трудно може да се съкрати съществено, категоричен е министърът. Като проблем Караджов набелязва и липсата на интернет, както и на бистро или вагон-ресторант. 

Добра новина е, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. Мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова. Проблем е, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени. Проблем е и трагичното състояние на гарите. Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние, посочва транспортният министър. 

В Публикацията си той изрежда и седем мерки, които е наредил: 

1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата;

2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия;

3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това;

4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии;

5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем - новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон;

6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи;

7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне, изрежда Гроздан Гараджов.

Знам, че мнозина ще ме обвинят в популизъм и ще има множество саркастични забележки тип „министър открива влака“, пише той. Също така знам как всеки ден слушам оправдания как нищо не може да се направи сега и веднага, как трябват огромни инвестиции, как то си е така по принцип и пътниците едва ли не са се примирили с кошмарните пътувания, се казва още в публикацията на министъра на транспорта.  Факт е, че част от аргументите са основателни – в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време. Но е и факт, че има проблеми, които могат да се отстранят бързо, без особени усилия и за тях има пари. И колкото и да са дребни, ще подобрят значително комфорта на пътуващите, посочва министърът на транспорта.

За мен от голямо значение е и прекия контакт с жп служителите, които са първа линия – машинисти, кондуктори и др. Това няма да е последното ми пътуване с влак. Следващото ще е с крайградски пътнически влак. Там положението е още по-трагично, но също ще се действа бързо и в рамките на максимално възможното. Защото с вайкане и сарказъм положението няма да се оправи, отбелязва той. 

В публикацията министърът поднася и извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове, както и извинения към редовите железничари, които  съвестно изпълняват задълженията си.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Фабрика за бутилирана вода с високо съдържание на кислород бе открита в новозагорското село Караново
В град Искър Общинският съвет прие промени в бюджета на общината за 2025 г.
Пешеходка е блъсната от влак между гарите Казичене и Искър
Град Искър посреща своя празник с концерти и заря
Безработицата в общините Видин, Ново село и Брегово е 8,76 на сто, каза директорът на Бюрото по труда във Видин Александра Рачева
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Юни
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
На преден план
Книгата „Димитър Кудоглу и Домът на благотворителността и народното здраве“ бе представена в зала „Петър Стайков“ в Смолян
Основна линия
Фотоизложба постави началото на честванията, посветени на 50-тата годишнина на Младежкия дом в Търговище
Основна линия
В Централния регион на Нидерландия влаковете, оперирани от железниците на страната, няма да се движат от 04:00 ч. утре до събота сутрин
Основна линия
Вярвам в таланта на българското общество и в упоритата работа, каза премиерът Желязков на годишнината на Американската търговска камара
Основна линия
Музеят на фотографията в Казанлък отбеляза официално своята десета годишнина
Основна линия
Община Ябланица ще бъде изправена пред екологична криза, каза кметът инж. Найден Найденов
Контекст
Общо 3 милиона лева ще бъдат инвестирани в ремонт на водопроводна мрежа и пътни настилки на улици в Пещера по проект
Местен фокус
Пускането на автомагистрала "Хемус" от "Боаза" до п.в. "Дерманци" ще се забави, докато приключи ремонта на път III-305, каза министър Иван Иванов
Основна линия
Общо 249 моторни превозни средства и 285 водачи и пътници са проверени при полицейска операция в област Велико Търново
В детайли
Фабрика за бутилирана вода с високо съдържание на кислород бе открита в новозагорското село Караново
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.