Начало В детайли Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете
411
Икономика

Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете

Историята наистина ни е оставила и планини, и граници, но ние, нашето поколение, трябва да изградим и тунелите, и мостовете.Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на жп гарата в с. Гюешево.

| 06 Ноември 2025, 15:49 ч.
Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете
Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете
Снимка © БТА

Историята наистина ни е оставила и планини, и граници, но ние, нашето поколение, трябва да изградим и тунелите, и мостовете. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на жп гарата в с. Гюешево. Караджов и колегата му от Република Северна Македония Александър Николоски подписаха днес на жп гарата в с. Гюешево Споразумение за подготовката, изграждането и експлоатацията на трансграничен железопътен тунел между двете държави.

Полицаи в Бургас иззеха 28 монети с признаци на културно-исторически ценности

Полагаме усилия за нарастване на бюджета за отбрана, заяви заместник-министър

„Честит празник, българи! Нека продължим делото на народните ни будител

Стара Загора ще бъде домакин на ХIV-та Парламентарна сесия на Българския млад

Окръжен съд - Хасково не уважи искането на Делян Хаджилазов за изменение на м

Става въпрос не само като инфраструктурни проекти, но и като основа за едно по-перспективно бъдеще на Балканите. Бъдеще, което не трябва да бъде помрачавано от дребни заяждания, обиди и политически заигравки. Защото понякога думите могат да отложат толкова важни проекти с десетилетия, посочи още българският вицепремиер.

По думите му в отношенията между България и Република Северна Македония винаги е имало много емоция, която не е била само положителна, затова днешният ден има голям заряд и е толкова важен за двете страни.

"С подписването на това споразумение днес ние връщаме към живот една 138-годишна идея от начертаването на първата балканска железница и стартирането на връзката между София и Скопие", посочи още вицепремиерът и министър на транспорта. "Това е дълга мечта, много мечтан проект от страна на всички наши сънародници, особено на хората тук, когато железницата пристига през 1942 година - всички се надяват, че тя ще продължи. Но 83 години по-късно тя си остава до тази гара, на метри от мястото, където е спрял влакът, линията прекъсва. И ето че днес след толкова години ние се събираме и на нас се падна честта да възобновим започнатото, защото това не е просто ефективно работно сътрудничество между мен и колегата, това е споделена европейска визия. Тя е начертана в стратегическия Коридор 8, транспортната ос, който свързва Черно море с Адриатика. Тя свързва Бургас, Варна, София, със Скопие, Тирана и с Дуръс. Този коридор е изключително важен за сигурността на Югоизточна Европа, стабилността на Балканите като регион и е гръбнак на Югоизточния фланг на Алианса", каза още Гроздан Караджов.

Вицепремиерът посочи, че железопътната част на коридора е 1350 км, от тях 747 са на наша територия, а началото на строителството на липсващия участък, който е едва 2,4 км, ще бъде открито отново в присъствието на Александър Николоски. Караджов каза, че на 11 ноември изтича срокът, в който се подават офертите за изграждането на последните 2,4 км.

"Веднага след като бъде обявен победителят и изпълнителят сключи договор, ще имаме честта да бъдем отново тук и да дадем началото с първа копка на този много малък участък, но толкова важен", каза още Гроздан Караджов. Той уточни, че самият тунел ще бъде с дължина от 2,4 км, но неговата дължина е несъизмерима с неговото значение.

Временна организация на движението въвежда Община Шумен от петък, 7 ноември,

Инвестицията в Коридор №8 ще е над 1,2 милиарда евро, каза вицепремиерът и ми

Съдия Асен Цветанов официално встъпи в длъжност като административен ръководи

"Това е онзи съвместен проект между Р България и Република Северна Македония, с който ние ще дадем старта на довършването на линията София - Скопие. Надявам се началото на този проект ще даде нов импулс за завършването на цялата железопътна линия, за да дадем на своите граждани по-бърз, по-безопасен и екологичен транспорт на пътници и товари. Но което е още по-важно - това, че ще сближим гражданите на двете държави", каза още вицепремиерът.

Той допълни, че гара Гюешево е най-западната, но и най-високата ни гара. "Тя се намира на 933 м надморска височина и оттук мога спокойно, макар и метафорично да кажа, че България гледа на запад и тя гледа с надежда и с очакване. Защото и нас хората ни гледат и от двете страни на Деве баир с надежда и искат да видят дали ние ще успеем да прокопаем този тунел и то не само през планината, а и в сърцата си", допълни още Караджов. 

Вицепремиерът благодари за рестартирането на проекта - на международните партньори и финансовите институции, посланиците на страните от ЕС и НАТО. Физическото ви присъствие е безспорно доказателство, че интеграцията на региона е обща европейската кауза не само на думи, но и на дела, посочи още Гроздан Караджов.

Той пожела т. нар. царски влак, с който пристигна днес на гарата в Гюешево, да бъде влакът на общото ни европейско бъдеще.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Енергийната сигурност и сътрудничеството в тази област обсъдиха премиерът Росен Желязков и президентът на Украйна Володимир Зеленски
Енергийната сигурност в региона и възможностите за засилване на сътрудничеството в тази област обсъдиха в телефонен разговор министър-председателят Росен Желязков и президентът на ...
За 11-и пореден път Комисията за контрол над службите за сигурност не успя да проведе заседание поради липса на кворум
За 11-и пореден път Парламентарната комисия за контрол над службите за сигурност, прилагането и използването на специалните разузнавателни средства и достъпа до данните по Закона з ...
Община Своге вече има информационен сайт за разделното събиране и рециклиране на отпадъци
Община Своге вече има информационен сайт за разделното събиране и рециклиране на отпадъци. Това се съобщава в официалната интернет страница на Общината.  На сайта „Общин ...
Около 60 шуменци изследваха безплатно основни здравни показатели и функцията на белия си дроб чрез съвременни дигитални технологии
Около 60 шуменци изследваха безплатно днес основни здравни показатели и функцията на белия си дроб чрез съвременни дигитални технологии в „Сити център“ в града, съобщи ...
Български гражданин, осъден в Гърция за телефонна измама, ще бъде предаден на гръцките власти
Български гражданин, осъден в Гърция за телефонна измама, ще бъде предаден на гръцките власти, съобщават от пресцентъра на Окръжен съд - Кюстендил. Той е задържан под стража до пре ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
За втори път през последните пет години България е член на Съвета на ООН по правата на човека
За втори път през последните пет години България е член на Съвета на ООН по правата на човека, каза министърът на външните работи Георг Георгиев при представянето на изпълнението н ...
Мъж е глобен заради незаконно придобита дървесина в Петричко
Мъж е глобен заради незаконно придобита дървесина, съобщиха от пресцентъра на Югозападно държавно предприятие (ЮЗДП). Около 18:00 часа тази вечер в Държавното горско стопанство в П ...
Преустановяването на разделното събиране на отпадъци в 16 района е заради невъзможност да се осъществява в условията на СО, заявиха от „Екобулпак“
Решението да се преустанови обслужването на разделното събиране в 16 столични района е заради невъзможност за осъществяване на дейността в условията, в които ни поставя Столична об ...
Работник е загинал по време на отстраняване на ВиК авария в Лясковец
Работник е загинал по време на отстраняване на ВиК авария в Лясковец. Окръжната прокуратура във Велико Търново е образувала следствено дело за смърт, причинена при трудова злополук ...
Енергийната сигурност и сътрудничеството в тази област обсъдиха премиерът Росен Желязков и президентът на Украйна Володимир Зеленски
Енергийната сигурност в региона и възможностите за засилване на сътрудничеството в тази област обсъдиха в телефонен разговор министър-председателят Росен Желязков и президентът на ...
Тикер в 20:41 ч.
За втори път през последните пет години България е член на Съвета на ООН по прав ...
Начало В детайли
411
Икономика

Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете

Историята наистина ни е оставила и планини, и граници, но ние, нашето поколение, трябва да изградим и тунелите, и мостовете.Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на жп гарата в с. Гюешево.

| 06 Ноември 2025, 15:49 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете
Историята ни е оставила планини и граници, но нашето поколение трябва да изгради тунелите и мостовете
Снимка © БТА

Историята наистина ни е оставила и планини, и граници, но ние, нашето поколение, трябва да изградим и тунелите, и мостовете. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на жп гарата в с. Гюешево. Караджов и колегата му от Република Северна Македония Александър Николоски подписаха днес на жп гарата в с. Гюешево Споразумение за подготовката, изграждането и експлоатацията на трансграничен железопътен тунел между двете държави.

Става въпрос не само като инфраструктурни проекти, но и като основа за едно по-перспективно бъдеще на Балканите. Бъдеще, което не трябва да бъде помрачавано от дребни заяждания, обиди и политически заигравки. Защото понякога думите могат да отложат толкова важни проекти с десетилетия, посочи още българският вицепремиер.

По думите му в отношенията между България и Република Северна Македония винаги е имало много емоция, която не е била само положителна, затова днешният ден има голям заряд и е толкова важен за двете страни.

"С подписването на това споразумение днес ние връщаме към живот една 138-годишна идея от начертаването на първата балканска железница и стартирането на връзката между София и Скопие", посочи още вицепремиерът и министър на транспорта. "Това е дълга мечта, много мечтан проект от страна на всички наши сънародници, особено на хората тук, когато железницата пристига през 1942 година - всички се надяват, че тя ще продължи. Но 83 години по-късно тя си остава до тази гара, на метри от мястото, където е спрял влакът, линията прекъсва. И ето че днес след толкова години ние се събираме и на нас се падна честта да възобновим започнатото, защото това не е просто ефективно работно сътрудничество между мен и колегата, това е споделена европейска визия. Тя е начертана в стратегическия Коридор 8, транспортната ос, който свързва Черно море с Адриатика. Тя свързва Бургас, Варна, София, със Скопие, Тирана и с Дуръс. Този коридор е изключително важен за сигурността на Югоизточна Европа, стабилността на Балканите като регион и е гръбнак на Югоизточния фланг на Алианса", каза още Гроздан Караджов.

Вицепремиерът посочи, че железопътната част на коридора е 1350 км, от тях 747 са на наша територия, а началото на строителството на липсващия участък, който е едва 2,4 км, ще бъде открито отново в присъствието на Александър Николоски. Караджов каза, че на 11 ноември изтича срокът, в който се подават офертите за изграждането на последните 2,4 км.

"Веднага след като бъде обявен победителят и изпълнителят сключи договор, ще имаме честта да бъдем отново тук и да дадем началото с първа копка на този много малък участък, но толкова важен", каза още Гроздан Караджов. Той уточни, че самият тунел ще бъде с дължина от 2,4 км, но неговата дължина е несъизмерима с неговото значение.

"Това е онзи съвместен проект между Р България и Република Северна Македония, с който ние ще дадем старта на довършването на линията София - Скопие. Надявам се началото на този проект ще даде нов импулс за завършването на цялата железопътна линия, за да дадем на своите граждани по-бърз, по-безопасен и екологичен транспорт на пътници и товари. Но което е още по-важно - това, че ще сближим гражданите на двете държави", каза още вицепремиерът.

Той допълни, че гара Гюешево е най-западната, но и най-високата ни гара. "Тя се намира на 933 м надморска височина и оттук мога спокойно, макар и метафорично да кажа, че България гледа на запад и тя гледа с надежда и с очакване. Защото и нас хората ни гледат и от двете страни на Деве баир с надежда и искат да видят дали ние ще успеем да прокопаем този тунел и то не само през планината, а и в сърцата си", допълни още Караджов. 

Вицепремиерът благодари за рестартирането на проекта - на международните партньори и финансовите институции, посланиците на страните от ЕС и НАТО. Физическото ви присъствие е безспорно доказателство, че интеграцията на региона е обща европейската кауза не само на думи, но и на дела, посочи още Гроздан Караджов.

Той пожела т. нар. царски влак, с който пристигна днес на гарата в Гюешево, да бъде влакът на общото ни европейско бъдеще.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Енергийната сигурност и сътрудничеството в тази област обсъдиха премиерът Росен Желязков и президентът на Украйна Володимир Зеленски
За 11-и пореден път Комисията за контрол над службите за сигурност не успя да проведе заседание поради липса на кворум
Община Своге вече има информационен сайт за разделното събиране и рециклиране на отпадъци
Около 60 шуменци изследваха безплатно основни здравни показатели и функцията на белия си дроб чрез съвременни дигитални технологии
Български гражданин, осъден в Гърция за телефонна измама, ще бъде предаден на гръцките власти
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Основна линия
За втори път през последните пет години България е член на Съвета на ООН по правата на човека
Основна линия
Мъж е глобен заради незаконно придобита дървесина в Петричко
В детайли
Преустановяването на разделното събиране на отпадъци в 16 района е заради невъзможност да се осъществява в условията на СО, заявиха от „Екобулпак“
Сфера
Работник е загинал по време на отстраняване на ВиК авария в Лясковец
Контекст
Енергийната сигурност и сътрудничеството в тази област обсъдиха премиерът Росен Желязков и президентът на Украйна Володимир Зеленски
Основна линия
От Пазарджик започва информационната кампания "Призвание: БиоЛогичен!"
Основна линия
МОСВ не е страна по избора на организация, която да събира отпадъци от опаковки в нито една община в страната, съобщиха от министерството
В детайли
Акция по изсичане на опасни дървета се извършва в центъра на Смолян
Контекст
За 11-и пореден път Комисията за контрол над службите за сигурност не успя да проведе заседание поради липса на кворум
Местен фокус
МВнР изрази съболезнования на народа на Филипините и на всички засегнати от тайфуна "Калмаеги"
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.