191
България
Над 1,3 млн. лева са просрочените задължения на абонати към ВиК – ЛовечНад 1,3 млн. лева са просрочените задължения на абонати към дружеството "Водоснабдяване и канализация" (ВиК) в Ловеч. От тях 68,4% от тях са на физически лица. Към края на третото тримесечие общите вземания от клиенти са 2,94 милиона лева, от които 2,07 милиона лева, или 70,5%, са от физически лица, а останалите – от фирми и институции.По неговите думите екипът му работи за въвеждане на ускорена програма за събираемост – преговори за разсрочване с битови длъжници, стриктни договорни мерки и при необходимост правни действия спрямо некоректните длъжници.
Стела Филипова
| 13 Ноември 2025, 13:21 ч.
Над 1,3 млн. лева са просрочените задължения на абонати към дружеството "Водоснабдяване и канализация" (ВиК) в Ловеч. От тях 68,4% от тях са на физически лица. Към края на третото тримесечие общите вземания от клиенти са 2,94 милиона лева, от които 2,07 милиона лева, или 70,5%, са от физически лица, а останалите – от фирми и институции. Това съобщи в интервю изпълнителният директор на „ВиК“ АД – Ловеч инж. Йордан Досев. По неговите думите екипът му работи за въвеждане на ускорена програма за събираемост – преговори за разсрочване с битови длъжници, стриктни договорни мерки и при необходимост правни действия спрямо некоректните длъжници. Досев каза още, че общите водни загуби във вътрешната водопроводна мрежа на Ловеч са малко над 50 процента. За намаляването им ВиК дружеството продължава да реконструира части от мрежата, да усъвършенства управлението, включително чрез доизграждане на водомерни зони и управление на налягането, както и да подобрява обхвата на измерването на ползваните водни количества. Досев допълни, че водните загуби от магистралния водопровод „Черни Осъм“ на територията на област Ловеч са между 2,4 и 2,7 м3/км на час с тенденция към увеличение през последните години. „Снижаване и поддържане на по-ниско ниво на тези загуби е практически неизпълнима задача поради възрастта и износването на тръбите и връзките. По тази причина считаме, че реконструкцията на магистралния водопровод е повече от наложителна“, каза Йордан Досев. Той обясни, че в Ловеч са подменени 59 км от общо 104 км от водопроводната мрежа и подмяната продължава поетапно. За пълното обновяване и модернизация на системата са необходими допълнителни инвестиции и съвместни усилия между ВиК, собственика на инфраструктурата в лицето на Общината, както и държавата, добави изпълнителният директор. По думите му за решаване на проблемите с водоснабдяването при трайно засушаване „ВиК“ АД – Ловеч, освен мерки за подобряване на мрежата за намаляване на загубите, извършва и проучвания за осигуряване на допълнителни водоизточници. „Работи се в три линии едновременно: спешни оперативни мерки, средносрочни инвестиции и системни реформи. Активно се подменят критични трасета като се внедрява програма за откриване и намаляване на загубите –течове, незаконни присъединявания, водомери. Действията се осъществяват заедно с общините и държавните институции, за да се намерят дългосрочни и устойчиви решения“, заяви Досев. По думите му кладенците в неработещите предприятия могат да се използват за питейно-битови нужди, но само след извършване на необходимите хидрогеоложки и лабораторни изследвания и при одобрение от компетентните държавни институции. ВиК дружеството е направило проучване за алтернативни кладенци на територията на област Ловеч, които могат да се използват за питейно-битови нужди. „След проучване и картографиране се намери такъв кладенец на територията на частно предприятие, с което водим разговори по темата за възможните варианти за ползване“, каза директорът. Той заяви, че приоритетите на „ВиК“ АД – Ловеч през следващата година са осигуряване на устойчиво водоснабдяване, намаляване на загубите по мрежата, рехабилитация на остарели водопроводи, подобряване на събираемостта на вземанията и повишаване на информираността на гражданите. Йордан Досев е магистър по инженерна-екология, специалност „Пречистване на води“. От 2010 г. работи във „ВиК“ АД – гр. Ловеч, от края на 2015 г. е ръководител на Пречиствателната станция за отпадни води в Ловеч, а през 2025 г. е заместник-изпълнителен директор и от септември – изпълнителен директор, след като досегашният инж. Данаил Събевски подаде оставка по искане на министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
|
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град.
От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
|
|
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
|
Два нови пешеходни моста се планират за изграждане в Ямбол
|
|
|
Столичният общински съвет прие промени в структурата и дейността на общинското предприятие за третиране на отпадъци
|
|
|
Петима са кандидатите за млад омбудсман на Млада Загора
|
|
|
Общинският съвет - Сливен одобри отпускането на 100 000 лева за баскетболния клуб „Сливен Баскет“ и предоставяне на автомобили за МВР
|
|
|
Правителството прие стандартите за делегираните от държавата дейности през 2026 г.
|
|
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
|
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия |
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
|
Общо 1860 декара гори са изгорели през 2025 година в обхвата на Северноцентралното държавно предприятие в Габрово
|
|
|
Общинският съвет в Сливен прие актуализация на наредбата за местните данъци заради еврото и изменение на бюджета на Общината
|
|
|
Съдът не даде ход на делото срещу Атанас и Пламен Бобокови
|
|
|
Участък от пътя между шабленските села Черноморци и Захари Стояново ще бъде затворен на 14 и 15 ноември заради полагане на пътна настилка
|
|
|
Два нови пешеходни моста се планират за изграждане в Ямбол
|
|
Радиопрограми



Тикер
191
ЗАПАЗИ
Изграждане на два нови пешеходни моста над река Тунджа в рамките на град Ямбол се планира в изготвен предварителен проект на Генерален план за организация на движението (ГПОД). Мон ...