Начало На преден план Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции
664
България

Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции

Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикване на работна среща с различни институции по въпроса.Това се случи на дискусия в столичния клуб "Перото", организирана от Сдружение ,,РЕД".

| 18 Ноември 2025, 21:50 ч.
Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции
Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции
Снимка © Александра Крумова

Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикване на работна среща с различни институции по въпроса. Това се случи на дискусия в столичния клуб "Перото", организирана от Сдружение ,,РЕД".

Общо 2,708 млрд. евро ще бъде бюджетът на Министерството на отбраната за 2026

Лекари от "Аджибадем Сити Клиник УМБАЛ Токуда" ще преглеждат в медицинския це

Премиерът Росен Желязков свиква в този час заседание на Съвета по сигурността

Водач на лека кола е загинал при пътен инцидент в Поповско, при който са ката

Мъж на 30 години е задържан за срок до 24 часа за нанасяне на побой на възрас

Председателят на сдружението Андрей Димитров заяви, че ще организират написването на писмо, което да изпратят към столичната администрация и Комисията по транспорт и съобщения, с което да поканят институциите да участват в работната среща. Според Димитров може да се разбере дали едни институции са отговорни, когато поискат диалог с обществото. Красимир Арсов от Сдружение ,,Ангели на пътя" допълни, че може да бъдат поканени на срещата и кметове. Да направим среща, на която да кажат какво са свършили за две години, а ние да им кажем какво мислим и виждаме, че трябва да се подобри, каза той. Да им дадем шанс в следващите две години, в които имат мандат, наистина да направят нещо. В София са маркирани около 10% от пешеходните пътеки, каза Арсов.  

Има много места от пътната инфраструктура в София, които не са маркирани или добре осветени, много от които пешеходни пътеки, каза Николай Попов от Фондация ,,Сияна Попова". Той предложи заинтересованите граждани да се организират в няколко района и заедно с него да опишат неизправностите по маркировката, нейните координати и състояние. Второто му предложение беше да се въведат зони с ограничение на скоростта - до 30 км/ч., каквито има в Хелзинки. Общините имат право да поставят камери и приходите от глобите да отиват към тях, посочи Попов като трета идея. Глобите са единствения цивилизован начин, заяви той. Попов обяви желание да купи скоростна камера и да я дари на Столична община, за да бъде поставена на бул. ,,Александър Пушкин“, където, според него, се кара често с превишена скорост.

Той обяви, че на 29 и 30 ноември организира обучение за всички желаещи, в което ще обясни за най-честите пропуски, с които шофьорите завършват курсовете за правоспособност.  

Можем да приложим обществен натиск като затваряме всяка седмица по една пешеходна пътека в столицата, призова Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите на пътя. В рамките на дискусията беше презентирано негово видео, в което той се обърна към Столична Община, Пътна полиция, кметовете на общини и корпоративни  бизнес, които да бъдат съпричастни с каузата за подобряване на пътната обстановка. 

Ако имаше достатъчно камери, нямаше да се кара толкова бързо, отбеляза Деси Малчева от Фондация „Ани и Явор: Ключът е любовта“, майка на загиналата на пътя Ани. Две седмици, след като се случи трагедията, бе сложен екран, който измерва скоростта по булевард ,,Сливница", припомни Малчева. Тя подчерта, че преди се е карало с над 150 км/час. Борихме се за две камери за скорост на това място, а след година бе сложена само в едната посока. Не беше сложена и в другата посока, където данните са същите, подчерта тя. Деси Малчева повдигна темата за ръчното въвеждане на часове, в които се кормува в школите, в които се обучават младежите да управляват автомобил. Дава се възможност на ръчно вкарване на часове от инструкторите, когато няма интернет. Имаше предложение да са допустими 3% от часовете, което са три часа от общите часове, които човек трябва да прекара в практика на курсовете, да са ръчно въведени, каза тя и допълни, че накрая не се е взело да има такъв максимум на ръчно въведените часове и това предразполага към злоупотреби.

Деветнадесет души от шест дирекции на Министерството на вътрешните работи (МВ

Президентът Румен Радев ще открие турнир по тенис в памет на генерал-майор Не

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува открито производство срещ

Общинският съветник от групата на "БСП за България" Еньо Савов заяви, че според него призивът на организациите за промени в посока безопасност, ще бъдат възприети от неговата политическа група в Общинския съвет. Чрез промените младите ще получат своето място, каза Савов.

На събитието присъства и Сава Ташев, член на ,,Спаси София", който посочи, че булевардите имат прекалено широки ленти, които предразполагат към развиване на висока скорост, но все още се строят такива с по четири метра широчина. Трябват по-широки тротоари и по-малко място за коли, призова той. По неговите думи градът няма как да е по-безопасен, ако не се намалят автомобилите.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Кметът на Павел баня Иса Бесоолу и министърът на околната среда и водите Манол Генов обсъдиха текущи проекти в общината
Текущи проекти в община Павел баня бяха тема на среща между кмета Иса Бесоолу и министъра на околната среда и водите Манол Генов. Това съобщава Бесоолу в официалната си фейсбук стр ...
Зоопаркът в София има нова фотоволтаична централа с ефект за спестяване на въглеродни емисии колкото 7120 засадени дръвчета годишно
Изпълнено е строителството на фотоволтаична електрическа централа в Общинското предприятие „Зоологическа градина – София“, съобщиха от пресцентъра на Столичната о ...
Комисия към Общинския съвет обсъди дали да отпадне билетът за еднократно пътуване за градския транспорт в Добрич от 2026 година
Предложение за промени в действащата тарифа в договора за обществената услуга за обществения транспорт бе обсъдено на заседание на постоянната комисия по „Транспорт и безопас ...
С концерт на Военния духов оркестър на 61-ва Стрямска механизирана бригада в Казанлък бе отбелязан Празникът на сухопътните войски
С тържествен концерт на Военния духов оркестър на 61-ва Стрямска механизирана бригада на централния площад „Севтополис“ в Казанлък отбелязаха Празника на сухопътните во ...
Средната работна заплата в област Хасково намалява с 1,4 процента през третото тримесечие спрямо второто, по данни на статистиката
Средната работна заплата в област Хасково през третото тримесечие на тази година намалява с 1,4 процента спрямо второто тримесечие, съобщиха от Териториално статистическо бюро - юг ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Важно е да има трайно решение за коледните и великденски добавки
Важно е да има трайно, отговорно и смислено решение за коледните и великденските добавки. Това каза Деница Сачева, председател на парламентарната социална комисия и зам.-председате ...
Бюджетът е възможният в областта на политиките по приходите и разходите
Бюджетът е възможният бюджет в областта на политиките по приходите и разходите. Това каза председателят на Националния осигурителен институт (НОИ) Весела Караиванова-Начева пред жу ...
Няма дългосрочна визия за бюджета на Държавното обществено осигуряване
Няма дългосрочна визия за бюджета на Държавното обществено осигуряване, заяви Мария Минчева, заместник-председател на Българската стопанска камара (БСК) пред журналисти в парламент ...
Парламентарната комисия по социална политика одобри на първо четене средствата за социалните разходи в бюджета за 2026 г.
Парламентарната комисия по труда и социалната политика прие на първо четене параметрите на бюджета на Министерството на труда и социалната политика и социалната подкрепа в държавни ...
Управляващите приеха най-пагубния бюджет в новата история на България, коментира Асен Василев след заседанието на бюджетната комисия
Управляващите, несъобразявайки се с мнението на работодателите, приеха най-пагубния бюджет в новата история на България, коментира председателят на „Продължаваме промяната&ld ...
Тикер в 00:41 ч.
Важно е да има трайно, отговорно и смислено решение за коледните и великденските ...
Начало На преден план
664
България

Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции

Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикване на работна среща с различни институции по въпроса.Това се случи на дискусия в столичния клуб "Перото", организирана от Сдружение ,,РЕД".

| 18 Ноември 2025, 21:50 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции
Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикването на работна среща с различни институции
Снимка © Александра Крумова

Граждански организации обсъдиха идеи за подобряване на пътната обстановка в София и свикване на работна среща с различни институции по въпроса. Това се случи на дискусия в столичния клуб "Перото", организирана от Сдружение ,,РЕД".

Председателят на сдружението Андрей Димитров заяви, че ще организират написването на писмо, което да изпратят към столичната администрация и Комисията по транспорт и съобщения, с което да поканят институциите да участват в работната среща. Според Димитров може да се разбере дали едни институции са отговорни, когато поискат диалог с обществото. Красимир Арсов от Сдружение ,,Ангели на пътя" допълни, че може да бъдат поканени на срещата и кметове. Да направим среща, на която да кажат какво са свършили за две години, а ние да им кажем какво мислим и виждаме, че трябва да се подобри, каза той. Да им дадем шанс в следващите две години, в които имат мандат, наистина да направят нещо. В София са маркирани около 10% от пешеходните пътеки, каза Арсов.  

Има много места от пътната инфраструктура в София, които не са маркирани или добре осветени, много от които пешеходни пътеки, каза Николай Попов от Фондация ,,Сияна Попова". Той предложи заинтересованите граждани да се организират в няколко района и заедно с него да опишат неизправностите по маркировката, нейните координати и състояние. Второто му предложение беше да се въведат зони с ограничение на скоростта - до 30 км/ч., каквито има в Хелзинки. Общините имат право да поставят камери и приходите от глобите да отиват към тях, посочи Попов като трета идея. Глобите са единствения цивилизован начин, заяви той. Попов обяви желание да купи скоростна камера и да я дари на Столична община, за да бъде поставена на бул. ,,Александър Пушкин“, където, според него, се кара често с превишена скорост.

Той обяви, че на 29 и 30 ноември организира обучение за всички желаещи, в което ще обясни за най-честите пропуски, с които шофьорите завършват курсовете за правоспособност.  

Можем да приложим обществен натиск като затваряме всяка седмица по една пешеходна пътека в столицата, призова Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите на пътя. В рамките на дискусията беше презентирано негово видео, в което той се обърна към Столична Община, Пътна полиция, кметовете на общини и корпоративни  бизнес, които да бъдат съпричастни с каузата за подобряване на пътната обстановка. 

Ако имаше достатъчно камери, нямаше да се кара толкова бързо, отбеляза Деси Малчева от Фондация „Ани и Явор: Ключът е любовта“, майка на загиналата на пътя Ани. Две седмици, след като се случи трагедията, бе сложен екран, който измерва скоростта по булевард ,,Сливница", припомни Малчева. Тя подчерта, че преди се е карало с над 150 км/час. Борихме се за две камери за скорост на това място, а след година бе сложена само в едната посока. Не беше сложена и в другата посока, където данните са същите, подчерта тя. Деси Малчева повдигна темата за ръчното въвеждане на часове, в които се кормува в школите, в които се обучават младежите да управляват автомобил. Дава се възможност на ръчно вкарване на часове от инструкторите, когато няма интернет. Имаше предложение да са допустими 3% от часовете, което са три часа от общите часове, които човек трябва да прекара в практика на курсовете, да са ръчно въведени, каза тя и допълни, че накрая не се е взело да има такъв максимум на ръчно въведените часове и това предразполага към злоупотреби.

Общинският съветник от групата на "БСП за България" Еньо Савов заяви, че според него призивът на организациите за промени в посока безопасност, ще бъдат възприети от неговата политическа група в Общинския съвет. Чрез промените младите ще получат своето място, каза Савов.

На събитието присъства и Сава Ташев, член на ,,Спаси София", който посочи, че булевардите имат прекалено широки ленти, които предразполагат към развиване на висока скорост, но все още се строят такива с по четири метра широчина. Трябват по-широки тротоари и по-малко място за коли, призова той. По неговите думи градът няма как да е по-безопасен, ако не се намалят автомобилите.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Кметът на Павел баня Иса Бесоолу и министърът на околната среда и водите Манол Генов обсъдиха текущи проекти в общината
Зоопаркът в София има нова фотоволтаична централа с ефект за спестяване на въглеродни емисии колкото 7120 засадени дръвчета годишно
Комисия към Общинския съвет обсъди дали да отпадне билетът за еднократно пътуване за градския транспорт в Добрич от 2026 година
С концерт на Военния духов оркестър на 61-ва Стрямска механизирана бригада в Казанлък бе отбелязан Празникът на сухопътните войски
Средната работна заплата в област Хасково намалява с 1,4 процента през третото тримесечие спрямо второто, по данни на статистиката
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Контекст
Важно е да има трайно решение за коледните и великденски добавки
На преден план
Бюджетът е възможният в областта на политиките по приходите и разходите
На преден план
Няма дългосрочна визия за бюджета на Държавното обществено осигуряване
На преден план
Парламентарната комисия по социална политика одобри на първо четене средствата за социалните разходи в бюджета за 2026 г.
Контекст
Управляващите приеха най-пагубния бюджет в новата история на България, коментира Асен Василев след заседанието на бюджетната комисия
Сфера
Общинските съветници в Своге приеха предложение за проект за изменение на Общия устройствен план с цел изграждане на два вятърни парк
В детайли
В Държавното горско стопанство в Смядово започва реализацията на проект “Бъдеще за гората“
Сфера
Конституционния съд допусна за разглеждане жалбата на "Величие", МЕЧ и "Възраждане", свързана с Номинационната комисия по избора на членове на КПК
Основна линия
Жена е пострадала при пътнотранспортно произшествие в района на Захарна фабрика в София, съобщиха от СДВР
Сфера
Конституционният съд допусна за разглеждане жалбата, внесена от "Величие", МЕЧ и "Възраждане", относно избора на правителството
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.